Network Associates

Press release

Network Associates en KPMG Team bieden gezamenlijke bedrijfsdiensten voor beheer en controle van servicekwaliteit

Beide ondernemingen bereiken akkoord over dienstenverlening op basis van het Network Informant rapporteringsinstrument

Amsterdam, januari 1999 -- Network Associates (Nasdaq: NETA) kondigt aan dat de toonaangevende IT-consulent KPMG Peat Marwick LLP de Network Informant oplossing voor algehele bedrijfsrapportering zal gebruiken in het kader van zijn nieuwe service, die ondernemingen een optimale netwerktransparantie moet verzekeren. Deze nieuwe service zal ondernemingen in staat stellen om complexe interne en externe IT-services beter te beheren, hun kosten efficiënt te beheersen, implementaties met succes uit te voeren en alle lopende contracten nauwgezet na te leven.

Dankzij de Oversight Methodology van KPMG, die op de geavanceerde Network Informant rapporteringstechnologie van Network Associates is gebaseerd, zullen organisaties en ondernemingen het kwaliteitsniveau van IT-servicebedrijven en outsourcers accuraat kunnen bepalen en controleren

De belangrijkste kenmerken van Network Informant zijn:
* Distributed Polling Architecture: dankzij de schaalbaarheid van de Network Informant bedrijfsoplossing kunnen er gegevens van elke LAN- of WAN-netwerkcomponent worden opgevraagd. Door de volledige onderneming heen wordt er naar SNMP MIB gegevens "gepolled", op basis waarvan rapporten op verzoek kunnen worden gegenereerd die een beter inzicht in de geboden servicekwaliteit verschaffen. De Extensible Polling Engine maakt van Informant ook een efficiënter en kosteneffectief controle-instrument dat het WAN enkel benadert voor geplande uploads van polling data, waardoor de beschikbare bandbreedte optimaal wordt benut.

* Flexibele rapporteringsmogelijkheden: Network Informant omvat de industrienorm Crystal Reports, wat eindgebruikers in staat stelt om nieuwe rapporten aan te maken of om de bestaande report sets aan hun specifieke bedrijfsbehoeften aan te passen.

* Service Management Reports: Network Informant produceert standaardrapporten waarmee de netwerkbeschikbaarheid en de serviceniveaus worden gedocumenteerd. Ze vergelijken de lopende activiteit met eerder ingezamelde basiswaarden, op basis waarvan de eindgebruiker trends kan identificeren die aandacht of acties op beheervlak vereisen.

* Cost Control Reports: Network Informant controleert de WAN-benuttingsgraad om over- of onderbenutte verbindingen te identificeren. Accountability reports analyseren netwerkopstoppingen binnen het domein van de service provider om zeker te zijn dat alle aangekochte bandbreedte ook daadwerkelijk ontvangen en beschikbaar is.

Network Associates, Inc., het resultaat van de fusie tussen McAfee Associates en Network General, heeft zijn hoofdvestiging in Santa Clara, Californië en is een toonaangevend leverancier van producten voor netwerkbeveiliging en -beheer voor bedrijven. De Net Tools Secure en Net Tools Manager van Network Associates zijn het neusje van de zalm inzake netwerkbeveiliging en -beheeroplossingen. Samen vormen Net Tools Secure en Net Tools Manager "Net Tools", dat deze geavanceerde oplossingen integreert tot een gebruiksvriendelijke beheeromgeving. Voor verdere informatie - http://www.nai.com

Voor meer informatie gelieve contact op te nemen met:

Suzanne van Donge
Network Associates
International BV
Tel.:+31 (020) 586 62.15
Suzanne_van_donge@nai.com
Benita Dreesen
Creative Strategies NV
Tel. +32 (02) 267 41 60
benita@creative-strategies.be

© 1999, Network Associates, Inc. and its affiliated Companies. All Rights Reserved.

Deel: ' Network Associates en KPMG bieden gezamenlijke diensten '