Newconomy

Newconomy investeert in TheWebExplained.com

Newconomy N.V. heeft middels een investering een 20% belang verworven in TheWebExplained.com BV.

Amsterdam, 9 maart 2000 Bij The WebExplained.com leren mensen online hoe het Internet gebruikt kan worden. Bovendien biedt TheWebExplained andere websites de mogelijkheid om hun site "uit te laten leggen" aan de bezoekers. Dit gebeurt middels gebruiksvriendelijke, interactieve tutorials. TheWebExplained.com neemt bezoekers aan de hand en legt hen uit hoe bijvoorbeeld een search engine te gebruiken, hoe te chatten, hoe een boek te kopen of hoe mee te doen aan een on-line veiling. De doelstelling is om mensen tot efficiëntere en effectievere Internetgebruikers te maken. Inmiddels biedt TheWebExplained honderden trainingsmodules.

TheWebExplained.com is een Nederlands bedrijf met een zeer sterke internationale focus. Momenteel heeft TheWebExplained kantoren in Antwerpen (België) en Boston (MA, USA).

Dethmer Drenth, directeur TheWebExplained.com: "Voor onze ambitieuze internationale groei strategie hebben wij behoefte aan een sterke partner met een sterk nationaal en internationaal netwerk. Het Newconomy-netwerk strekt zich inmiddels al uit over de gehele wereld en dat is erg waardevol voor ons."
Ruud Smeets, Chief Commercial Officer van Newconomy: "Dit is zo'n idee waarvan je zou willen dat je er zelf opgekomen zou zijn. Gezien de goede reacties uit de markt is er veel behoefte aan de handige en snelle leermodules van TheWebExplained.com. Het management heeft de goede achtergrond en internationale focus om dit snel uit te rollen tot een leidend initiatief in de wereld."

Newconomy

Newconomy is een netwerk van vooraanstaande Nederlandse Internetbedrijven en ondersteunt en stimuleert deze in hun groeiontwikkeling middels risicodragend kapitaal, management support en een actieve netwerkformule. Het Newconomy-netwerk bestaat uit AdValue, ALS, BitMagic, BuyOnline, Emailco, Green Dino, Infoagent, ILSE Media Groep, Macropolis, Net Effect, Netlinq Groep, Pango Systems, Pro Active International, Smarthaven, TheWebExplained.com, Tie Holding, Tryllian, Veiling.com en Wish.

Deel: ' Newconomy investeert in TheWebExplained.com '