Newconomy

Newconomy neemt meerderheidsbelang in Wish

Newconomy N.V. heeft middels een investering een belang verworven van 56,5% in internetprovider WISH B.V.

Amsterdam, 6 maart 2000 - Newconomy N.V. heeft een meerderheidsbelang genomen in Wish B.V., een van de grootste gratis Internetproviders in Nederland. Newconomy beschikte reeds over een belang van 7,5% in Wish ten gevolge van een investering op 23 juni 1999. Na de laatste transactie beschikt Newconomy over 56,5% van de aandelen Wish met een optie op de overige 43,5%.

Het management van Newconomy wordt vanwege deze overname uitgebreid met Jeroen Verkroost (ex-managementlid Sonera Nederland) en Meindert Landsmeer (ex- voorzitter RvB van het beursgenoteerde EMIS en ex-algemeen manager NOB-TV). Jeroen Verkroost zal vanuit deze positie toe treden tot het management van Wish en Meindert Landsmeer zal tijdelijk als gedelegeerd commissaris bij Wish aantreden. Binnenkort zal het management van Newconomy en Wish verder uitgebreid worden.

Maurice de Hond, CEO Newconomy: "De acquisitie van Wish past in onze strategie om dieper te investeren in bedrijven met een grote waardepotentie. Wij stellen ruim budget ter beschikking aan het management van Wish om sneller te groeien en te investeren in nieuwe contentservices voor de abonnees. Na de forse investeringen die Wish heeft gedaan in infrastructuur is het nu tijd om te investeren in marketing en content. De expertise van Jeroen Verkroost, samen met die van Meindert Landsmeer en het huidige Wish-management, zullen er voor zorgen dat Wish zich op diverse gebieden duidelijk zal gaan onderscheiden van de andere aanbieders in de markt."

Wish

Wish was in januari 1999 de eerste aanbieder van gratis Internet in Nederland. Het succes van Wish heeft geleid tot een doorbraak van gratis Internettoegang in Nederland. Wish beschikt inmiddels over een eigen telecom-licentie en, naar aanleiding van een recent gesloten strategische samenwerking met Ericsson, Enertel en Versatel, een hoogwaardige infrastructuur.

Newconomy

Newconomy vormt een economisch netwerk (econet) van vooraanstaande internetbedrijven. Newconomy is het actieve middelpunt van dit netwerk en stimuleert de ontwikkeling en groei van deze internetbedrijven. De onderneming verstrekt risicodragend kapitaal en bevordert onderlinge contacten en kennisoverdracht. Bovendien begeleidt Newconomy het management van de partnerbedrijven en werft zij managementpotentieel voor het netwerk en leidt deze op door middel van het Newcademy programma. Het Newconomy-netwerk bestaat uit AdValue, ALS, BitMagic, Buy Online, Emailco, Green Dino, InfoAgent, ILSE Media Groep, Macropolis, Net Effect, Netlinq Groep, Pango Systems, Pro Active International, Smarthaven, Tryllian, Tie Holding, Veiling.com (Ricardo.de) en uiteraard Wish.

Deel: ' Newconomy neemt meerderheidsbelang in Wish '