Newconomy

Newconomy voegt Tryllian toe aan economisch netwerk

Amsterdam, 29 februari 2000 - Newconomy N.V. (voorheen ICOM, Internet Competence Network N.V. ) heeft middels een aandelenruil met een van de bestaande aandeelhouders een belang verworven in Tryllian en daarmee het bedrijf opgenomen in het netwerk van toonaangevende Nederlandse Internetondernemingen. Newconomy heeft daarbij aangegeven bereid te zijn in de toekomst eventueel verdere investeringen in Tryllian te doen.

Tryllian ontwikkelt software voor mobile agent-technologie en zet daarbij een standaard voor zowel business-to-business als business-to-consumer agent infrastructuur. De momenteel te downloaden Gossip 1.0-versie geeft de gebruiker de beschikking over vijf digitale butlers die men opdrachten kan geven als: Zoek voor mij informatie over Newconomy en kom binnen 15 minuten terug. Tijdens het zoekproces van de Gossip 1.0-agent kan de gebruiker doorgaan met andere werkzaamheden.

Christine Karman, directeur van Tryllian: Wij verwelkomen Newconomy als aandeelhouder en zijn blij toe te treden tot het netwerk van Newconomy-partners. Samen met de investering die wij onlangs van NPM Capital hebben gekregen, denken wij de juiste mix van investeerders te hebben om onze ambitieuze doelstellingen waar te maken.

Oscar Appeldoorn, COO van Newconomy: Agent-technologie is door ons aangemerkt als een van de top groeimarkten binnen de Internetmarkt. De unieke mogelijkheid doet zich voor dat wij in Nederland een van de potentiële marktleiders in de wereld op dit gebied in huis hebben, te weten Tryllian. De kennis die Tryllian meebrengt naar het netwerk is ook voor al onze overige partners zeer nuttig.

Newconomy

Newconomy is een netwerk van vooraanstaande Nederlandse Internetbedrijven en ondersteunt en stimuleert deze in hun groeiontwikkeling middels risicodragend kapitaal, management support en een actieve netwerkformule. Het Newconomy-netwerk bestaat uit AdValue, ALS, BitMagic, BuyOnline, Emailco, Green Dino, Infoagent, ILSE Media Groep, Macropolis, Net Effect, Pango Systems, Pro Active International, Smarthaven, Tryllian, Tie Holding, Veiling.com en Wish.

Deel: ' Newconomy voegt Tryllian toe aan economisch netwerk '