Nederlands Huisartsen Genootschap

Eerste aanvulling NHG-Patiëntenbrieven

NHG-nieuwsbericht van 28-01-1999.

Eind 1998 verschenen de overzichtsmap en bijbehorende diskette met de eerste 46 NHG-Patiëntenbrieven. Ruim 1.700 huisartsen hebben inmiddels een abonnement op dit systeem. Begin maart verschijnt de eerste aanvulling, bestaande uit 19 nieuwe patiëntenbrieven en één herziene brief (de morning-afterpil). De nieuwe brieven gaan over de onderwerpen Angina pectoris, Bedplassen, Schimmelinfecties van de huid, Constitutioneel eczeem, Depressie en Netelroos. Abonnees ontvangen deze aanvulling automatisch. Een abonnement op de NHG-Patiëntenbrieven kost fl. 180,- voor NHG-leden en fl. 240,- voor niet-leden. Het abonnement bestaat uit de overzichtsmap, diskette (deze draait vooralsnog helaas alleen onder Windows- zie ook eerder nieuwsbericht) en automatische nazending van alle aanvullingen en herzieningen. De volgende aanvulling (medio 1999) bevat in elk geval nog patiëntenbrieven over COPD, Cholesterol, Osteoporose en Chronische neusverkoudheid.