Nieuw Anne Frank Magazine is uit

In het Anne Frank Magazine 1999 achtergrondartikelen over Fritz Pfeffer, de kamergenoot van Anne Frank, en over Edith Frank-Holländer, de moeder van Anne Frank. Laureen Nussbaum geeft haar visie over de vijf onbekende pagina's van Anne's dagboek en James E. Young heeft het over het Anne Frank Huis als venster op de Holocaust. Ook wordt een impressie gegeven van wat er gebeurde de dag voor de onderduik en is er een verrassend artikel over de inbraak tijdens de onderduik in het huis aan de Prinsengracht. Daarnaast geeft het Magazine een actueel beeld van de activiteiten van de Anne Frank Stichting. Het Magazine verschijnt in een Nederlandse en Engelse editie. Meer informatie bij Donateurs. Het Anne Frank Magazine is medio april verkrijgbaar in de museumwinkel van het Anne Frank Huis en een aantal weken in de losse verkoop in de winkels van AKO, BRUNA en Vroom & Dreesmann.

Anne Frank krant 10+

Anne Frank Stichting

Jaarlijks verschijnt de Anne Frank krant 10+ voor leerlingen van 10 tot 14 jaar over Anne Frank, de Tweede Wereldoorlog, racisme, discriminatie en de multiculturele samenleving.

In de Anne Frank krant 10+ 1999 komt het thema 'Rechtvaardigheid' aan de orde. Wat is rechtvaardigheid volgens Anne Frank. De jodenvervolging wordt bezien vanuit tien momenten van onrechtvaardigheid. Verder een interview tussen een oma en haar kleinkind over de oorlog en een indringende reportage over kinderen in oorlogssituaties. De bijlage van de Anne Frank krant 10+ 1999 is gewijd aan het thema 'Privacy'. In de bijlage wordt onder andere gekeken hoe verschillende personen zoals Anne Frank, kinderen op school, kinderen in Japan en Nederlandse idolen hun privacy ervaren.

Deel: ' Nieuw Anne Frank Magazine verschenen '