BESTUUR STADSPARTIJ AMSTERDAM ANDERS AANGETREDEN

Op 21 januari jl. heeft de algemene ledenvergadering van de stadspartij Amsterdam Anders een nieuw partijbestuur gekozen. De fractie van de partij heeft 3 zetels in de Amsterdamse gemeenteraad. Verder is de partij vertegenwoordigd in diverse Amsterdamse stadsdeelraden.

In het partijbestuur zijn gekozen:

* Jupijn Haffmans, voorzitter.
Jupijn (24) is student scheikunde, oud-voorzitter van de Amsterdamse studentenvakbond ASVA en oud-voorzitter van het Overleg Orgaan Jongeren Amsterdam (OOJA).

* Jan Leuwener, secretaris.
Jan (47) is oud-brugwachter. Hij is vooral actief in de buurt in Oost, o.a. in de begeleidingscommisie van het het Heroine-experiment. Jan is lid van De Groenen.

* Arend van der Poel, penningmeester. Arend (50) is medewerker van de afdeling financien van het stadsdeel Oud West en lid van de SAP.

* Barend de Voogd, algemeen bestuurslid. Barend (31) zat in het campagneteam van Amsterdam Anders voorafgaand aan de succesvolle gemeenteraadsverkiezingen in 1998 en is lid van de SAP.

* Elisabeth van der Steenhoven, algemeen bestuurslid. Elisabeth (25) is afgestudeerd politicologe. Ze was mede-oprichtster van het Nieuwe Republikeinse Genootschap.

* Henk Dokter, algemeen bestuurslid. Henk (33) is lid van de fractie Amsterdam Anders/De Groenen in het stadsdeel Zuid, zelfstandig ondernemer en lid van de Groenen.

"In de raad en op straat".

Het bestuur van de vereniging gaat het buiten-parlementaire profiel van de stadspartij Amsterdam Anders op poten zetten. Jupijn Hafmans, met z'n 24 jaar de jongste partijvoorzitter van Amsterdam, verklaarde nadat het bestuur per acclamatie werd verkozen: "Amsterdam Anders gaat van start. Niet alleen met onze 3 zetels in de gemeenteraad, maar ook op straat. Als een brede bundeling van iedereen die Anders wil, Anders denkt en Anders doet!"

Deel: ' Nieuw bestuur Stadspartij Amsterdam Anders gekozen '