Nieuw boek: 'Kamelen op de lijn'

De missie van een militair thuisfront, voor, tijdens en na de uitzending

ARNHEM, 20160524 -- Wanneer een militair maandenlang op uitzending gaat, blijven partner en kinderen achter. De impact van deze periode op het thuisfront is groot. De achterblijvende partner staat er opeens helemaal alleen voor. Geen gemakkelijke opgave. Zeker niet met opgroeiende kinderen voor wie al die maanden eindeloos lang lijken te duren. Marieke Vos-Hardonk, vrouw van een officier, schreef daar het boek 'Kamelen op de lijn' over dat op 1 juni a.s. verschijnt.

"Ik had er geen idee van hoe het zou zijn wanneer mijn man voor een half jaar op uitzending naar Afghanistan zou gaan. Omdat ik voorafgaand aan die periode graag had willen lezen hoe dat zou zijn en ik daar geen boek over kon vinden, heb ik het zelf geschreven om lotgenoten daarmee te kunnen helpen", aldusVos-Hardonk.

Met een vlotte pen is de schrijfster er feilloos in geslaagd om weer te geven hoe het leven van haarzelf en haar opgroeiende kinderen van 3, 5, 7 en 9 er voor, tijdens en nade uitzending van haarman uitziet.  'Kamelen op de lijn' is een ontroerende, maar bij momenten ook humoristische weergavevan de gevoelens van haaren de kinderen die zich samen op een bewonderenswaardige wijze door deze periode heen slaan. Gesterkt zelfs. Toch zijn er ookde momenten van angsten verdriet, en vooral het immens grote verlangen naar de grote dagvan de hereniging van hetgezin.  Op het zelfgemaakte aftelwandkleed kruipt dat heerlijke moment tergend langzaam op hen af.

'Kamelen op de lijn'  laat op een zeer openhartige en intieme manier zien dat we omwille van vrede en veiligheid van onze militairen en hun thuisfront wel heel veel vragen. Wie dit boek leest zal zich daar een beter beeld van kunnen vormen en op een indringende manier beseffen dat dit alle waardering en respect verdient.

Marieke Vos-Hardonk (Weesp, 1979) is getrouwd met een officier van de Koninklijke Marechaussee. Samen hebben zij vier kinderen die 3, 5, 7 en 9 zijn wanneer hij voor een half jaar op uitzending gaat naar Afghanistan. 'Kamelen op de lijn' is haar eerste boek.

Titel: Kamelen op de lijn
Subtitel: De missie van eenmilitair thuisfront, voor, tijdens en na de uitzending
Auteur: MariekeVos-Hardonk
Uitgeverij: White Elephant Publishing