Casema

Den Haag, 11 oktober 2001

Nieuw breedband netwerk voor internet via de kabel in Prinsenbeek

Casema introduceert twee nieuwe Wanadoo Cable-producten: Broadband Basic en Broadband Premium

Vanaf 15 oktober heeft ook Prinsenbeek de beschikking over een modern breedband netwerk voor internet via de kabel. Casema heeft onlangs de nodige werkzaamheden afgerond en levert nu via dit netwerk twee nieuwe Wanadoo Cable-producten. Inwoners van Prinsenbeek kunnen kiezen uit Broadband Basic en Broadband Premium.

De afgelopen jaren heeft Casema honderden miljoenen guldens geïnvesteerd in de modernisering van haar netwerk en de laatste acht maanden heeft het bedrijf hard gewerkt aan de realisatie van een modern breedband netwerk voor internet via de kabel. Op dit moment zijn 600.000 woningen geschikt gemaakt voor dit nieuwe breedband netwerk. Het internetsignaal wordt nu met een snelle glasvezel verbinding tot in de wijk gebracht. Vanuit het wijkcentrum gaat het signaal via de bestaande breedband coax verbinding naar de mensen thuis.

De nieuwe internetproducten

Broadband Basic onderscheidt zich van andere internet abonnementsvormen door een voordelig vast tarief van 27,50 (fl. 60,60) per maand en een hogere snelheid dan internet via een telefoonlijn. Bovendien blijft de telefoonlijn vrij om te bellen en gebeld te worden.

Broadband Premium is met een snelheid van 512kbit/s downstream de ideale breedband internet abonnementsvorm voor de intensieve gebruiker. Door de consumentenbond is dit product sneller getest dan ADSL. Het tarief bedraagt 45,00 (fl. 99,17) per maand.

De aansluitkosten voor beide producten bedragen tijdelijk 68,00 (fl. 149,85). Broadband Basic en Broadband Premium zijn nu beschikbaar voor vrijwel alle inwoners van Prinsenbeek. Klanten kunnen door het invoeren van hun postcode de beschikbaarheid van Broadband Basic en Broadband Premium in hun wijk controleren op www.casema.nl.

Casema

Het in Den Haag gevestigde Casema is met 1,35 miljoen huishoudens als klant, een toonaangeven-de Nederlandse kabelexploitant. In haar 30 jarig bestaan is Casema verantwoordelijk geweest voor onder andere de totstandkoming van standaardisatie binnen de Europese 'kabelmarkt' en een groot aantal technologische vernieuwingen op het gebied van kabeltelevisie. Casema is een 'full service provider' die via haar modern netwerk naast kabeltelevisie een scala aan andere elektronische diensten en producten levert, waaronder: internet, zakelijke telefonie, datacommunicatie, digitale televisie en alarmering. Casema is een dochter van France Telecom

Deel: ' Nieuw breedband netwerk voor kabel internet in Prinsenbeek '