Nieuw: de Nationale Tuinadviesbon

Tv-tuinmannen Lodewijk Hoekstra en Jurgen Smit geven voor één keer persoonlijk tuinadvies

Houten, 20110316 -- Op 21 maart lanceert Stichting Groenkeur de Nationale Tuinadviesbon. Met deze nieuwe cadeaubon verlaagt de stichting de drempel voor consumenten om professioneel advies voor de tuin aan te vragen. De Nationale Tuinadviesbon van € 75 is in heel Nederland inwisselbaar bij de Groenkeur gecertificeerde tuinbedrijven en is verkrijgbaar op www.tuinadviesbon.nl.

Tv-persoonlijkheden op de stoep
Als ambassadeurs van Stichting Groenkeur geven de tv-tuinmannen Lodewijk Hoekstra (RTL4-programma Eigen Huis en Tuin) en Jurgen Smit (voormalig programma RTL Tuinmagazine) voor één keer persoonlijk tuinadvies. De eerste twee maanden maken consumenten kans dat zij een bekende tv-tuinman aan de deur krijgen als zij hun Nationale Tuinadviesbon bestellen. De bekende Nederlanders zijn gezwicht voor de actie, omdat de stichting hiermee de aandacht voor de tuin vergroot. Indirect wordt ook nog eens het vakmanschap gepromoot door te laten zien dat tuinieren echt een vak is. De tv-tuinmannen zelf willen het liefst heel Nederland laten tuinieren.

Nieuwe lente, nieuw geluid
Bij een nieuwe lente hoort een nieuw geluid in de tuin. Het voorjaar is dé tijd om de tuin klaar te maken voor het komende buitenseizoen. Maar niet iedereen heeft het gevoel of het inzicht om zijn tuin optimaal in te richten. En dat is jammer, want met een paar professionele aanwijzingen heb je jarenlang extra tuinplezier.

Groenprofessionals

Hoveniers geven het tuinadvies volgens de kwaliteitseisen van het Groenkeur keurmerk voor tuinaanleg en tuinonderhoud. De hovenier komt op afspraak bij de consument thuis, beoordeelt de tuin en geeft direct persoonlijk advies. Na afloop wordt een professioneel verslag thuisgestuurd. Groenkeur verwacht dat mensen nu eerder een hovenier om raad vragen. Dat komt het tuinplezier zeker ten goede.

Ideaal geschenk voor tuinliefhebbers

Hoe het professionele tuinadvies eruitziet, hangt af van de huidige staat van de tuin en van de behoefte van de consument. Het kan bestaan uit simpele tips om het gazon goed te onderhouden of de planten goed op elkaar af te stemmen, maar ook uit een uitgebreid advies over een nieuwe tuinindeling.

Over Stichting Groenkeur
Stichting Groenkeur is opgericht in 2003 en bevordert het vakmanschap in de groene sector. Groenkeur is een kwaliteitskeurmerk aangesloten bij de landelijke geschillencommissie in Den Haag. Houders van het kwaliteitskeurmerk geven 12 maanden garantie op de tuin.

Deel: ' Nieuw de Nationale Tuinadviesbon '