Rackmontage Smart-UPS gaat met de tijd mee

Nieuw elektronisch vangnet van APC bespaart ruimte

Utrecht, 7 januari 2000 - American Power Conversion (APC) heeft haar bekroonde Smart UPS- lijn uitgebreid met een kleiner rackmodel van 3,5 inches. Dit model, verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen, biedt nog meer prestaties tegen een lage prijs. Door de explosieve groei van het aantal data-, spraak- en Internetsystemen wordt de computerruimte steeds voller. De mate waarin UPS-systemen stapelbaar zijn, wordt dan ook meer en meer een unique selling point. De rackmontage (rack mounting) van APC's Smart-UPS gaat met de tijd mee.

Behalve het ruimtebesparende ontwerp biedt het nieuwe Smart-UPS rackmount-model meer gebruiksgemak en een langere levensduur van de batterijen. Ed Bednarcik, general manager van APC Business Networks Group: 'Was onze rackmount Smart-UPS de maatstaf voor betrouwbare, beheersbare stroombeveiliging voor netwerkapplicaties, het nieuwe model benut de beschikbare batterijcapaciteit nog efficiënter.'

Langere levensduur

Het product biedt uitgebreide mogelijkheden tegen een lage prijs en is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen: 700VA, 1000VA, en 1400VA. De 1000VA- en 1400VA-modellen gaan gemiddeld 35 procent langer mee dan de bestaande rackmount-modellen van APC. Bovendien kunnen ze een grotere variëteit aan ingangsstroom verwerken. Zelfs als de stroomvoorziening met 30 procent afneemt, blijft de UPS doorwerken, zonder op de batterij over te hoeven schakelen. Doordat de batterijen in een chassis geïntegreerd zijn met een eenvoudig toegankelijke connector, is het vervangen van de batterijen gemakkelijker. Op het moment dat men de batterij vervangt, wordt de testfunctie automatisch afgesloten en de testmeldingen doorgestuurd.

Veilig

Het nieuwe UPS-model beschikt over speciale rails die het mogelijk maken de apparatuur op vier hoogten te monteren. Gebruikers kunnen zo het gehele rek vervoeren met een vooraf geïnstalleerde UPS die veilig gemonteerd is, zonder extra kosten. Uiteraard zijn alle Smart-UPS rack-mount modellen voorzien van de bekroonde PowerChute ® plus power management software. Netwerkmanagers kunnen hiermee de systemen beschermen tegen stroomstoringen of -uitval. De APC Smart-UPS serie is uitwisselbaar met de gangbare netwerkmanagement platforms, zoals HP TopTools, IBM Netfinity Manager, Dell OpenView NNM SE, HP Open View, Tivoli NetView, Intel LANDesk Server Manager, Siemens ServerView, CA Unicenter TNG, en Compaq Insight Manager. In Europa is de nieuwe serie het eerste kwartaal 2000 verkrijgbaar.

APC
American Power Conversion, opgericht in 1981, is een beursgenoteerde onderneming (NASDAQ:APCC) en toonaangevend in het ontwerp, de productie en marketing van noodstroomvoorzieningen en netwerkbeheeroplossingen. Tot het assortiment van APC behoren spanningsonderdrukkers, UPS'en (Uninterruptible Power Supply), apparatuur die stabiele stroomvoorziening bevordert, en non-stop professionele en consulting services. Bovendien geeft het bedrijf speciale software uit voor computers en randapparatuur. De uitgebreide oplossingen van APC, die ontworpen zijn voor thuis -en bedrijfsomgevingen, verbeteren de besturing, beschikbaarheid en de prestatie van communicatie via gevoelige elektronische, netwerken en industriële apparatuur.
APC, dat zijn hoofdkwartier heeft in West Kingston, Rhode Island (VS), behaalde in 1998 een omzet van meer dan 1 miljard US-dollar. Alle genoemde handelsmerken worden impliciet erkend. Additionele informatie over APC en haar wereldwijde end-to-end oplossingen kan worden opgevraagd op de Web site van APC: www.apcc.com

NOOT VOOR DE REDACTIE

Voor meer informatie of een elektronische versie van dit persbericht: Loth Associates: Saskia van Zwol
telefoon: +31 (0)20 575 40 40 fax: +31 (0)20 575 40 44, e-mail: saskia.van.zwol@loth.nl