Brookfield Office Properties benoemt Martin Jepson voor leiden van initiatieven voor ontwikkeling en beleggingen in het Verenigd Koninkrijk

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- 20110826 --

Brookfield Office Properties Inc. (NYSE, TSX: BPO) kondigde vandaag aan dat de onderneming Martin Jepson heeft benoemd als senior vice president, Development and Investment, voor haar groeiende kantoor in Londen, VK. De heer Jepson zal de ontwikkelings- en beleggingsactiviteiten in het VK leiden, waaronder de investering van Brookfield Office Properties in het ontwikkelingsproject 100 Bishopsgate.

Martin Jepson (Photo: Business Wire)

“Martin Jepson draagt met een indrukwekkende loopbaan en een uitgebreide lokale ervaring bij aan de activiteiten van Brookfield Office Properties in het VK”, zei Dennis Friedrich, president en global chief investment officer bij Brookfield Office Properties. “We gaan een verbintenis aan voor nog veel meer activiteiten in het VK, door zowel ontwikkelingsprojecten als nieuwe, strategische eigendomsinvesteringen. Martin zal een integraal element vormen in deze inspanningen.”

Mr. Jepson is een ervaren leider in onroerend goed en heeft veel successen op dit terrein behaald. Vóór deze benoeming was hij Managing Director van de London Group bij Hammerson PLC, een toonaangevend Europees onroerend goed bedrijf. Vóórdat de heer Jepson bij Hammerson kwam, had hij een functie als London Regional Director bij Taylor Woodrow Property Company, en eerder was hij Development Director bij Delancey.

Brookfield Office Properties startte haar investeringen in het VK in 2010 door middel van haar 50:50 joint venture met Great Portland Estates voor 100 Bishopsgate. Dit is een project voor kantoren op een terrein van 290.000 vierkante meter in de Londense City. Het projectteam heeft er hard aan gewerkt om het terrein gereed te maken voor de constructie van het nieuwe complex.

Over Brookfield Office Properties

Brookfield Office Properties bezit, ontwikkelt en beheert premier kantorengebouwen in de Verenigde Staten, Canada en Australië. Haar portfolio bestaat uit aandelen in 109 gebouwen op een terrein van in totaal 24 miljoen vierkante meter in het hartje van downtown New York, Washington, D.C., Houston, Los Angeles, Toronto, Calgary, Ottawa, Sydney, Melbourne en Perth. Dit maakt haar tot wereldleider op het gebied van eigendom en het beheer van kantoorcomplexen. Kenmerkend onroerend goed van het bedrijf zijn het World Financial Center in Manhattan, Brookfield Place in Toronto, Bank of America Plaza in Los Angeles, Bankers Hall in Calgary, Darling Park in Sydney en City Square in Perth. De gewone aandelen van het bedrijf staan op de NYSE en TSX genoteerd met het symbool BPO. Voor meer informatie kunt u terecht op www.brookfieldofficeproperties.com.

Toekomstgerichte verklaringen

Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen en informatie in de betekenis van de van toepassing zijnde effectenwetgeving. Brookfield Office Properties gelooft echter dat de voor de toekomst verwachte resultaten, prestaties of successen zoals die worden beschreven of gesuggereerd in deze toekomstgerichte verklaringen en informatie, gebaseerd zijn op redelijke veronderstellingen en verwachtingen, en de lezer wordt aangeraden niet een te groot vertrouwen stellen dat dit ook gebeuren zal, omdat hierin veronderstellingen, bekende en onbekende risico's, onzekerheden en andere factoren gevat kunnen zijn, waardoor de werkelijke resultaten, prestaties of successen wezenlijk kunnen verschillen van de voorspelde resultaten, prestaties of successen in de toekomst die worden beschreven of gesuggereerd in zulke toekomstgerichte verklaringen of informatie. Dientengevolge kan het bedrijf niet garanderen dat haar verwachtingen ook werkelijk zullen plaats vinden en zij waarschuwt ervoor dat de werkelijke resultaten wezenlijk kunnen verschillen van die van de toekomstgerichte verklaringen. Factoren die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van die worden beschreven in de toekomstgerichte verklaringen en informatie zijn, hoewel deze zich hier niet toe beperken, de algemene economische omstandigheden; plaatselijke omstandigheden met betrekking tot onroerend goed, zoals de ontwikkeling van onroerend goed in de nabijheid van dat van de onderneming; tijdelijke leasing van nieuw ontwikkeld onroerend goed en de herhaalde leasing van bezette vierkante meters na de vervaldatum; afhankelijkheid van de financiële conditie van huurders; onzekerheden van de ontwikkeling van onroerend goed en aankoopactiviteiten; de mogelijkheid om aankopen daadwerkelijk te integreren; rentevoet; beschikbaarheid van kapitaal/schuld financiering; de impact van nieuw aangenomen boekhoudprincipes ten aanzien van boekhoudpraktijken van de onderneming en periode-tot-periode-vergelijkingen van financiële resultaten; en andere risico's en factoren die herhaaldelijk worden beschreven in de documenten die de onderneming deponeert bij de regelgevende instanties voor effecten in Canada en de Verenigde Staten, waaronder het Jaarlijkse Informatieformulier met de titel “Business of Brookfield Properties – Company and Real Estate Industry Risks,” en in het meest recente interim-rapport van het bedrijf met de titel “Management’s Discussion and Analysis.” De onderneming verplicht zich niet tot het publiekelijk bijwerken of herzien van toekomstgerichte verklaringen of informatie, tengevolge van nieuwe informatie, gebeurtenissen in de toekomst of op enige andere wijze, tenzij dit door de wet wordt vereist.

Foto's/Multimediagalerij beschikbaar: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6841504&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Brookfield Office Properties Inc.
Melissa Coley, 212-417-7215
VP,Investor Relations and Communications

melissa.coley@brookfield.com

Ticker_symbol NYSE:BPO