Nieuw platform voor jong talent opent deuren voor bedrijven

Innovatieve recruitmentsite maakt dure marketingcampagnes overbodig

Enschede, 20130313 -- Meer dan ooit is het van levensbelang dat bedrijven jong talent weten aan te trekken en behouden. Dat gaat niet altijd even makkelijk. Studenten en starters zijn kritischer dan ooit en dure marketingcampagnes en carrièrebeurzen zijn geen garantie voor succes. Op de nieuwe portal ExtraStufi komen bedrijven gemakkelijk en goedkoop direct in contact met studenten en starters.

Of het nu gaat om een stage, traineeship of een startersbaan. Op de portal (Studentenrecruitment.nl) zijn al duizenden profielen van studenten en starters uit het hele land te vinden. Naast hun cv geven ze daarin ook aan wat zij zelf verwachten van hun toekomstige werkgever. Zo kunnen bedrijven daar op inspelen.

Werving Aangezien ExtraStufi de werving van het jong talent uit handen neemt, kunnen bedrijven zich richten op datgene waar het echt om gaat: ervoor zorgen dat de best passende kandidaten enthousiast raken over hun organisatie.

Filosofie De filosofie achter de portal is dan ook dat zowel bedrijf als student er profijt van hebben. Wanneer een profiel aanspreekt, kan een bedrijf tegen een kleine vergoeding direct in contact komen met de starter. Deze vergoeding wordt helemaal overgemaakt op de rekening van de starter als houder van het profiel.

Zo beschikken bedrijven aan de ene kant over een ongekende bron aan gegevens en voorkeuren van jong talent en kunnen ze snel en goedkoop direct met hen in contact komen. De studenten en starters aan de andere kant kunnen wat bijverdienen met hun CV, wat hen prikkelt hun wensen en mening kenbaar te maken en hun gegevens beschikbaar te stellen. ExtraStufi garandeert verder dat alle studentenprofielen helemaal actueel en up-to-date zijn.

Proefabonnement Bedrijven kunnen zich aanmelden voor een geheel vrijblijvend proefabonnement. Een maand lang hebben ze daarbij gratis toegang tot alle studentenprofielen. Wanneer ze een geschikte kandidaat hebben gevonden en hier mee in contact willen komen zijn de kosten hetzelfde als voor een reguliere gebruiker.

Over ExtraStufi Het jonge bedrijf is opgericht door studenten van de Universiteit Twente en Saxion Hogeschool. Hun filosofie is dat bedrijven hun middelen die zij steken in recruitment/werving en selectie anders zouden moeten aanwenden en zouden moeten gebruiken om studenten en starters te ondersteunen tijdens hun studie of vlak na hun afstuderen.

Binnen twee jaar wil het bedrijf het grootste platform voor jong talent van Nederland vormen. ExtraStufi is gevestigd op het kennispark bij de Universiteit Twente in Enschede en is actief in elke studentenstad in Nederland.

Deel: ' Nieuw platform voor jong talent opent deuren voor bedrijven '