Ingezonden persbericht

Persbericht

AVAYA INTRODUCEERT EXPERT SYSTEMS VOOR ANALYSE EN REPARATIE VAN NETWERK- EN COMMUNICATIESYSTEMEN OP AFSTAND

Global Services Centres biedt unieke oplossing aan in EMEA; Zorgeloos netwerkbeheer voor bedrijven

TER PUBLICATIE: 27 juli 2001

NIEUWEGEIN - Avaya introduceert met Expert Systems een unieke diagnoseoplossing, die op afstand storingsmeldingen van netwerk- en communicatiesystemen bij bedrijven detecteert en analyseert. De oplossing wordt aangeboden door Avaya's Global Services Centres en is per direct verkrijgbaar in onder andere Europa. Zo'n 95 procent van alle storingsmeldingen kan hiermee op afstand worden afgehandeld. Bovendien kan Expert Systems een deel van eventuele storingen automatisch repareren. Met deze unieke oplossing kan Avaya een nog betere service leveren. Expert Systems is ontwikkeld door onderzoeks- en ontwikkellaboratorium Avaya Labs.

Expert Systems is gebaseerd op een intelligent algoritme en speciaal ontwikkeld om op afstand de DEFINITY communicatieserver en het hierbij horende INTUITY AUDIX-berichtensysteem te monitoren. Deze producten uit het Enterprise Class IP Solutions-portfolio (ECLIPS) zijn bekend om hun hoge betrouwbaarheid. Als er toch een storing is, analyseert Expert Systems deze binnen 90 seconden zonder tussenkomst van een technicus. Eenderde van de storingen repareert het systeem zelf. In de overige gevallen wordt de diagnose automatisch naar een gespecialiseerd team van technici verstuurd, dat permanent operationeel is. Dit team is fysiek gevestigd in Boedapest en bestrijkt het gehele EMEA-gebied. Het team kan 95 procent van de storingen op afstand verhelpen.

"Met Expert Systems voegen we extra intelligentie toe aan onze klantenservice", zegt Jacques Sterkman, Manager Operations en Services bij Avaya in Nederland. "Deze nieuwe software is ontwikkeld om de prestaties te optimaliseren en de inschakeling van technici te reduceren".

Door de toepassing van Expert Systems kunnen medewerkers van Global Services Centres proactiever werken, en sneller en accurater reageren op storingen. Hierdoor zijn zij permanent in staat de producten beter te laten functioneren en hun ondersteuning aan de klanten verder te verbeteren. "Met Expert Systems heeft Avaya een uniek aanbod om systemen nog betrouwbaarder te laten functioneren, omdat de analyses automatisch worden uitgevoerd. Bij de meeste andere diagnoseoplossingen moet er handmatig worden ingebeld om diagnoses te kunnen stellen", aldus Sterkman.

Expert Systems is gebaseerd op een dynamisch concept. Een speciaal team van Avaya Labs in Denver zorgt voor voortdurende en gegarandeerde upgrades. Het team gaat hierbij uit van de continue praktijkervaringen van het systeem. Tevens is er via Expert Systems direct inzicht in historische gegevens over alarmsituaties van de specifieke netwerk- en communicatiesystemen alsmede in alle gearchiveerde storingsmeldingen van Avaya-beheersystemen. Door deze werkwijze zorgt Avaya ervoor dat de oplossing voortdurend beter en effectiever wordt. Dankzij de proactieve functionaliteit van Expert Systems merken bedrijven in de meeste gevallen niets van een storing in hun netwerk- en communciatiesysteem.

Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven - waaronder meer dan 75 procent van de Fortune 500 -, en aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Hosting en Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, callcenters en gestructureerde bekabelingssystemen. Avaya is in de Verenigde Staten marktleider in systemen voor spraakcommunicatie. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.

Deel: ' Nieuw systeem Avaya voor reparatie van netwerk op afstand '




Lees ook