Alcatel

Nieuwe algemeen directeur Alcatel in Nederland,

Rijswijk, 25 januari 1999 - Per 4 februari a.s. zal Drs. J.S. Ellerbroek, algemeen directeur van Alcatel Telecom Nederland B.V., terugtreden wegens pensionering. Hij wordt opgevolgd door Ir. R.A. Timmermans (51), die de verantwoordelijkheden voor de telecommunicatie-activiteiten van het internationale Alcatel concern op de Nederlandse markt overneemt.

De heer Timmermans bekleedde verschillende functies bij Siemens Nederland, onder meer als directeur van de Divisie Bedrijfstelecommunicatie en als algemeen directeur van Siemens Nixdorf Informatiesystemen. Recentelijk is hij werkzaam geweest als onafhankelijk adviseur voor de ICT-branche.

In 1998 realiseerde Alcatel Telecom Nederland - met het hoofdkantoor in Rijswijk (650 medewerkers) - een omzet van meer dan 600 miljoen gulden. In de afgelopen 3 jaar is de omzet van het Nederlandse bedrijf verdrievoudigd. Dit onderstreept de stevige positie van Alcatel in Nederland.

Alcatel is wereldleider in telecommunicatiesystemen en gerelateerde kabels en componenten en opereert in meer dan 130 landen. Wereldwijd levert Alcatel complete oplossingen en diensten aan service providers, operators, ondernemingen en consumenten, variërend van (GSM) toestellen tot internationale tele- en datacommunicatienetwerken.

Deel: ' Nieuwe algemeen directeur Alcatel in Nederland '