Ingezonden persbericht

PERSBERICHT: Nieuwe bomen voor het Bentwoud dankzij grote donatie

Nationaal Bossenfonds plant op zaterdag 24 november in het Bentwoud 12.000 bomen dankzij de bijdragen van onder andere de bedrijven SC Johnson, Joulz en Stedin, en de klanten van Vliegtickets.nl. Daarnaast worden ook de bomen geplant die via de website van Nationaal Bossenfonds gedoneerd zijn. Staatsbosbeheer is eigenaar van het Bentwoud en erg blij met deze donatie van bedrijven en particulieren. Een teken dat Nederland zich betrokken voelt bij de ontwikkeling van meer groen. De donerende organisaties komen met personeelsleden zelf hun eigen bomen planten.

Duurzaam recreatiebos
Met deze nieuwe aanplant zet het Nationaal Bossenfonds eerste stappen naar een nog groener Bentwoud. In totaal heeft zij hier 20 hectaregrond van Staatsbosbeheer ter beschikking met als doel dit om te gaan zetten naar duurzaam recreatiebos. Het streven is dit binnen vijf jaar vol te kunnen planten dankzij de bijdragen van bedrijven en particulieren die zich betrokken voelen bij een gezonde leefomgeving en meer bos in Nederland.

Het sponsorbos is onderdeel van het Bentwoud dat de komende jaren moet uitgroeien tot een natuur- en recreatiegebied van 900 hectare. Bos wordt afgewisseld met open ruimten, die in de toekomst opengehouden worden door grazers (runderen of paarden). Wandelen, vissen, picknicken het kan allemaal al. De ontwikkeling van het bos gaat in gesprek met de omwonenden. Zij zijn vertegenwoordigd in de gebruikersgroep en werken actief mee aan het ontstaan van een waardevol gebied voor de randstad.

Achtergrond
Nationaal Bossenfonds is een initiatief van Staatsbosbeheer, Nationale Boomfeestdag en Trees for All. Het heeft tot doel meer bos in Nederland te realiseren met behulp van bijdragen van bedrijven en particulieren. Sinds de oprichting vorig jaar zijn er al zo'n 25.000 bomen gedoneerd, waarvan het eerste deel in Nieuw Vennep staat en nu het tweede deel in het Bentwoud geplant wordt.

Zie ook de website www.nationaalbossenfonds.nl

Deel: ' Nieuwe bomen voor het Bentwoud dankzij grote donatie '