Nieuws van de berichtenservice van het Nationaal Forum voor de introductie van de euro.
Datum = 2/9/99 5:00:48 PM

Nieuwe brochures van het Nationaal Forum voor de introductie van de euro

Op de Eurosite (https://www.euro.nl) kunnen diverse nieuwe brochures besteld worden. Hieronder vindt u een overzicht.

Euro. Stap voor stap naar 2002.
Sinds 1 januari 1999 staat de waarde van de euro vast: 1 euro is ƒ 2,20 (afgerond). Een belangrijke stap op weg naar de invoering van de euro. Reden voor het Nationaal Forum voor de introductie van de euro om een nieuwe publieksbrochure te maken: "De euro. Stap voor stap naar 2002". De nieuwe brochure is de opvolger van de brochure "De euro wordt van ons allemaal".
De brochure "De euro. Stap voor stap naar 2002" geeft een beknopte beschrijving van de veranderingen waarmee elke Nederlander tussen 1 januari 1999 en uiterlijk 1 juli 2002 te maken krijgt als gevolg van de invoering van de euro.

Alle euro''s op een rij
Voor iedereen die wil weten hoe de euro er in 2002 gaat uitzien, heeft het NFE het boekje "Alle euro’s op een rij" gemaakt. Het is een naslagwerk op zakformaat met de afbeeldingen van alle eurobankbiljetten en euromunten. Naast de bankbiljetten die in alle eurolanden gelijk zijn, zijn er de munten van alle euro-deelnemers opgenomen. Op de munten is een kant, de Europese zijde, in alle landen gelijk, terwijl de andere kant, de zogenoemde nationale zijde, per land verschilt. Op de Nederlandse euro staat Koningin Beatrix afgebeeld. Op de Nederlandse euromunt van 2 euro staat het randschrift ‘God zij met ons’. In het boekje zijn de munten op ware grootte afgebeeld, de biljetten zijn verkleind.

Euro-tabellenboekje
Een andere nieuwe uitgave van het NFE is het euro-tabellenboekje. Het boekje geeft een handzaam en uitgewerkt overzicht met omrekeningen van prijzen; zowel van gulden naar euro als van euro naar gulden. Voor de detailhandel en het midden- en kleinbedrijf is dit een even praktisch naslagwerk als het BTW-tabellenboek.

Met vriendelijke groet,

Het Nationaal Forum voor de introductie van de euro