Nieuwe cadeaubon wil gezonde levensstijl stimuleren

Utrecht, 20140901 -- Op 1 augustus van dit jaar is de GezondheidsBon geïntroduceerd. Met de nieuwe cadeaubon is een platform ontwikkeld, waar vraag en aanbod van producten en diensten die een gezonde levensstijl ondersteunen bij elkaar komen.

Op 1 augustus 2014 is de GezondheidsBon geïntroduceerd.De initiatiefnemers van de GezondheidsBon creëren hiermee een nieuwe manier die actief bijdraagt aan een gezonde levensstijl. Het productaanbod varieert van voeding tot sport & beweging en van medisch tot boeken & magazines. Het feit dat een gezonde manier van leven voor iedereen betaalbaar blijft speelt hierbij een belangrijke rol. Omdat in de afgelopen jaren erg veel bezuinigd is in de zorg, verschuift de maatschappelijke focus van reactief naar preventief handelen. Mensen zijn steeds bewuster bezig met gezond eten, voldoende bewegen en tijdig ontspannen.

“De GezondheidsBon is een middel dat vraag en aanbod van gezonde producten en diensten dichter bij elkaar brengt”, aldus Ruud van Tol, samen met Thijs Buur initiatiefnemer van de nieuwe cadeaubon. “Het idee van de GezondheidsBon is mede ontstaan om mensen en bedrijven te stimuleren om actief en bewust bezig te zijn met een gezonde levensstijl. We willen met de GezondheidsBon op een toegankelijke en leuke manier een bijdrage leveren aan deze gezonde manier van leven”. De oprichters verwachten dat de vraag naar gezonde producten en diensten verder gaat toenemen. “Door het aanbod hiervan te centraliseren willen wij tegemoetkomen aan deze vraag”.

Duurzaamheid

“De GezondheidsBon onderscheidt zich van andere gezonde initiatieven door zich, samen met haar partners, te richten op een gezonde manier van leven in de breedste zin van het woord. Dus niet alleen voor onze persoonlijke gezondheid, maar ook van de omgeving waarin wij leven”, vervolgt Van Tol. Zo is er behalve de GezondheidsBon Giftcard, ook de GezondheidsBon E-card. Ook is de GezondheidsBon Giftcard na gebruik opnieuw op te waarderen. Zo kan deze worden hergebruikt en kan, op een duurzame manier, ook iemand anders de GezondheidsBon als cadeau ontvangen. Daarnaast wordt bij de selectie van het aanbod van producten en diensten het duurzame aspect zorgvuldig meegewogen.

Bedrijfsleven

Naast de consumentenmarkt is het bedrijfsleven een belangrijke partner voor de GezondheidsBon. Jaarlijks wordt veel geld besteed aan relatiegeschenken, kerstpakketten en cadeaus. Met de GezondheidsBon is een bewust en maatschappelijk verantwoord geschenk ontwikkeld, dat helemaal past in deze tijd. Van Tol: “Van een organisatie mag tegenwoordig worden verwacht dat zij niet alleen maar bezig is met financiële prestaties, maar ook met het stimuleren van de gezondheid van haar werknemers”.

Het aanbod van huidige partners van de GezondheidsBon gaat zich op korte termijn verder uitbreiden.

Er zijn momenteel gesprekken gaande met bekende retailketens om meer verkooppunten in te richten.

Deel: ' Nieuwe cadeaubon wil gezonde levensstijl stimuleren '