Keywords:

Proefrit aanvraag

Reageer

12 februari 1999

Nieuwe Chrysler Neon op komst Het succes dat de Neon de afgelopen jaren boekte in de Verenigde Staten en enkele Europese landen, zoals Noorwegen, Groot-Brittannië en Spanje, heeft ertoe geleid dat het idee en de naam werden gehandhaafd, terwijl de styling van de nieuwe Neon is ontwikkeld vanuit de acceptatie van het huidige model.

Het succes dat de Neon de afgelopen jaren boekte in de Verenigde Staten en enkele Europese landen, zoals Noorwegen, Groot-Brittannië en Spanje, heeft ertoe geleid dat het idee en de naam werden gehandhaafd, terwijl de styling van de nieuwe Neon is ontwikkeld vanuit de acceptatie van het huidige model. De familiegelijkenis van de nieuwe Neon is duidelijk herkenbaar, dankzij het gedistingeerde cab forward-design en de nieuwe grille met de gevleugelde Chrysler-badge.

Stijl en spirit De 1999 Neon heeft niet alleen een geheel nieuwe carrosserie, maar ook een nieuwe wielophanging en remmen plus een nieuw, ruimer interieur en een vergrote bagageruimte. De ergonomie in het interieur is verder verbeterd en er zijn nog betere materialen gebruikt. Het nieuwe model handhaaft de huidige, duidelijk Amerikaanse stijl en spirit van de Neon, maar profiteert van de ervaringen die Chrysler heeft opgedaan in het vertalen van de wensen en eisen van het publiek op de internationale markten. De nieuwe Neon wordt komende lente in de Verenigde Staten gentroduceerd met een 1.8 liter viercilinder met handgeschakelde vijfversnellingsbak en een 2.0 liter met automatische transmissie. De levering in Nederland start september 1999.

Deel: ' Nieuwe Chrysler Neon op komst '