De nieuwe Cisco 7100 Series geïntegreerde VPN-routers combineren snelle routing met uitgebreide suite VPN-services

Amsterdam, 7 mei 1999 -Nieuw in het aanbod van Cisco Systems is de Cisco 7100 Series geïntegreerde VPN-routers (virtual private network). Deze routers bieden organisaties veilige en schaalbare VPN-platforms en vormen een veelomvattende oplossing voor betaalbare toegang op afstand en intranet- en extranet-connectiviteit via publieke dataservices.

De introductie van de Cisco 7100 Series is onderdeel van de derde fase van Cisco's Enterprise VPN (E-VPN) strategie en oplossingen. De productreeks combineert snelle routing met de zes belangrijkste VPN-componenten - tunneling, gegevensversleuteling, beveiliging, firewall, geavanceerd bandbreedtemanagement en validatie van de serviceniveaus. Als resultaat daarvan vermindert deze nieuwe familie van VPN-routers in belangrijke mate de netwerkkosten en de complexiteit die doorgaans gepaard gaat met het toepassen van talloze 'single-purpose' apparatuur. Daarnaast biedt deze familie een combinatie van VPN-services en ingebedde WAN- (wide-area network) en Fast Ethernet-interfaces voor een eenvoudig toe te passen oplossing voor VPN-routing.

"Onze klanten worden zich momenteel bewust van de zakelijke voordelen van betaalbare en veilige connectiviteit over publieke netwerken. Dat neemt echter niet weg dat de vraag naar deze opkomende technologie hun behoeften aan een betrouwbare infrastructuur vervangt: eersteklas, schaalbare en goed presterende routing-services ", zegt Tom Russell, product marketing manager van Cisco's Enterprise Line of Business.

"De Cisco 7100 Series bouwt voort op de veel gebruikte Cisco 7000 familie van routers. De 7100 Series integreert snelle routing en Cisco's IOS-software met geavanceerde VPN-tunneling, hardwarematige versleuteling, een 'stateful firewall' en 'applicatiebewuste' services voor het beheer van bandbreedte. Door de toevoeging van validatie van serviceniveaus, schaalbaarheid en beheerbaarheid aan de reeds geavanceerde VPN-services, vormen de Cisco 7100 Series de ideale keuze voor high-end VPN-routers voor gebruik in hoofdkantoren", zegt Russell.

John Freeman, analist bij Current Analysis,: "Cisco is de eerste fabrikant die het probleem van het verifiëren van serviceniveaus per VPN heeft opgelost. Nu zakelijke klanten VPN's gaan gebruiken voor meer dan alleen remote access, wordt het bewaken van de serviceniveaus een kritisch onderdeel. Alleen dan kan verzekerd worden dat applicaties even goed presteren over een VPN als over huurlijnen of zelfs Frame Relay. De combinatie van de functionaliteit die door de Cisco 7100 Series wordt geboden zal voor vele zakelijke gebruikers van onschatbare waarde zijn."

Een schaalbaar VPN-platform

De Cisco 7100 Series zijn voorzien van services voor tunneling en versleuteling, hetgeen toepassingen voor intranetwerken, extranetwerken of remote access mogelijk maakt. Indien de schaalbaarheidsvereisten toenemen kan een optionele Integrated Services Module (ISM) worden geïnstalleerd, waardoor maximaal 2000 simultane VPN tunnelsessies met 3DES-versleuteling (Triple Data Encryption Standard) worden ondersteund, op full-duplex DS3-snelheden. Aanvullend hierop vergemakkelijkt Cisco's unieke Tunnel Endpoint Discovery (TED) functionaliteit het schalen van tunnels. TED zorgt ervoor dat tunnelverbindingen zichzelf kunnen configureren, overeenkomstig het gevoerde beleid voor netwerkbeveiliging. Dit elimineert het tijdrovende proces van het handmatig definiëren van elke point-to-point tunnel binnen het VPN.

Een veelomvattende, geïntegreerde VPN-oplossing

De Cisco 7100 Series bieden meer dan alleen schaalbare versleutelde tunnels, wat de basisvereisten van elk VPN zijn. Zij bieden eveneens geavanceerde beveiliging en inbraakdetectie via de Cisco IOS Firewall Feature Set die door de ICSA (International Computer Security Association) is gecertificeerd. De productfamilie beschikt verder over 'applicatiebewuste' bandbreedtemanagement, hetgeen een betrouwbare throughput oplevert van dataverkeer dat de hoogste prioriteit behoeft, zoals commerciële databasetransacties tot in de applicatielaag. Verder kan de gebruiker met de service-monitor mogelijkheden van Cisco IOS de end-to-end prestaties van een VPN over het netwerk van een serviceaanbieder valideren aan de hand van Service Level Agreements.

Gebouwd voor geavanceerde VPN's

De zeer grote verwerkingskracht van de Cisco 7100 Series verzekert de gebruiker van snelle routing en geavanceerde VPN-services. De reeds voor spraakfunctionaliteit geschikte modulaire verwerkingsarchitectuur kent gescheiden, parallelle verwerkingskracht toe aan VPN-services zoals versleuteling en tunneling. Hiertoe worden taakspecifieke servicemodulen gebruikt, waardoor de centrale processor superieure routingprestaties kan leveren. Door deze geavanceerde processorarchitectuur te koppelen aan een uitgebreide VPN-functionaliteit is de Cisco 7100 Series niet alleen veelzijdig uitbreidbaar, maar stelt ook investeringen veilig.

Beschikbaarheid

De Cisco 7100 Series omvatten twee VPN-routers - de Cisco 7120 voor T1/T3 connecties en de Cisco 7140 voor T3 en sneller. Beide VPN-routers zullen vanaf juli aanstaande beschikbaar zijn.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 17.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op http://www.cisco.com. Voor meer informatie: Bezoek PR contacten.

All contents copyright © 1992--1999 Cisco Systems, Inc. Important Notices and Privacy Statement. Laatst gewijzigd op: 26 maart 1999.

Deel: ' Nieuwe Cisco 7100 Series geintegreerde VPN-routers '