NIEUWE DIENSTEN VOOR BETROUWBARE E-BUSINESS INFRASTRUCTUREN

Serie diensten voor multi-vendor netwerken zijn garantie voor netwerkintegriteit, -beheerbaarheid en continuïteit van de bedrijfsvoering.

Amstelveen, 22 juni 1999 - Vandaag introduceert Hewlett-Packard een pakket diensten voor multi-vendor bedrijfskritische netwerkinfrastructuren. De diensten zijn er op gericht netwerkinfrastructuren zo betrouwbaar te maken dat ondernemingen hun e-business snel kunnen uitbreiden terwijl de overeengekomen Quality of Service toch blijft gewaarborgd. Het nieuwe dienstenpakket omvat netwerk-support diensten, business recovery services, het High Availability Observatory for Windows NT en services waarmee de beschikbaarheid van Microsoft SQL Server databases op 99,9 procent wordt gebracht. Daarnaast is er een snelle reparatieservice voor netwerkhardware van zowel Hewlett-Packard als Cisco.

Netwerk supportdiensten
De netwerk supportdiensten richten zich op drie niveaus van ondersteuning. Allereerst is er de pro-actieve herkenning van potentiële problemen. Daarnaast is voorzien in krachtige instrumenten voor netwerkanalyse. Op basis van de daaruit voortkomende rapportages kan het netwerk minutieus worden geoptimaliseerd. Het derde niveau betreft de analyse van de operationele en andere IT-processen rondom het netwerk.

Twee andere nieuwe netwerk supportdiensten zijn: Network Availability Monitoring en Network Device Call tot Repair. Met Network Availability Monitoring wordt het netwerk 24 uur per dag, gedurende zeven dagen per week, automatisch in het oog gehouden. De gegevens kunnen door de eigen IT-staf van de gebruiker worden geïnterpreteerd, zodat problemen tegen lage meerkosten kunnen worden voorkomen. Network Device Call to Repair biedt de garantie dat netwerkapparatuur van HP of Cisco binnen zes uur na een probleemmelding weer functioneert. Deze dienstverlening is inclusief het eventueel opnieuw installeren van het netwerkbesturingssysteem van het betrokken apparaat.

Business Recovery Services
Naast zijn consultancy-diensten op het gebied van bedrijfscontinuïteit beschikt HP nu ook over voorzieningen waarmee de betrouwbaarheid van het netwerk exact kan worden afgestemd op de Service Level Objectives van het IT-management. Er zijn vijf recovery-scenario's. In elk van deze scenario's garandeert Hewlett-Packard dat de op IT gebaseerde bedrijfsactiviteiten binnen afgesproken tijdsgrenzen weer operationeel zullen zijn. Het is de eerste 'near-continuous recovery service' ter wereld die van toepassing is als het gaat om een gewaarborgde recovery binnen twaalf uur na de calamiteit.

Services voor bedrijfskritische toepassingen
Het High Availability Observatory (HAO) zoals die al voor de HP 9000 Enterprise Servers beschikbaar was, is er nu ook voor HP NetServers onder Windows NT. Het HAO omvat een serie instrumenten waarmee alle wijzigingen in systeemconfiguraties en onvolkomenheden in het functioneren van enige hardware automatisch worden geregistreerd. Het HAO levert bovendien dagelijks een gedetailleerde afbeelding van de totale netwerktopologie van dat moment.

De bestaande Mission Critical Server Suite Suite omvat voorgeconfigureerde oplossingen waarmee voor de HP NetServers in combinatie met Microsoft Cluster Server een 'up time' van 99,9 procent kan worden gewaarborgd. Deze server suite is nu uitgebreid met eenzelfde waarborg voor Microsoft SQL Server databases.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' Nieuwe diensten HP voor e-business infrastructuren '