Anti Racisme Informatie Centrum

Hubert Fermina directeur LBR Persbericht 22 april 1999

LBR: uniek expertisecentrum in bestrijding van rassendiscriminatie

Rotterdam Voormalig Tweede-Kamerlid Hubert Fermina is benoemd tot directeur van het uit fusie onstane Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR) te Rotterdam.

Sinds 1 april jl. zijn drie antiracisme organisaties samengevoegd tot één landelijke organisatie ter bestrijding van rassendiscriminatie. In het LBR zijn de kerntaken van de drie vroegere organisaties gebundeld, alle expertise op het gebied van racismebestrijding bevindt zich nu onder een dak. De functie van algemeen directeur van de nieuwe organisatie zal worden ingevuld door Hubert Fermina.

Fermina stelt zichzelf ten doel het LBR duidelijk een plaats te geven op de maatschappelijke kaart van Nederland. "De expertise die het LBR in huis heeft zal op een kwalitatief hoog niveau aangeboden worden. De combinatie van (juridisch-) advies, scholing, informatie en documentatie aangereikt in een dienstverlenend concept maakt het LBR uniek in Nederland", aldus Fermina.

Met de aanstelling van Fermina heeft het LBR een persoon met veelzijdige bestuurlijke kwaliteiten in huis gehaald. In de periode
1994-1998 zat Fermina voor D66 in de Tweede Kamer. Daarvoor was hij Wethouder sociale zaken, welzijn en gezondheidszorg in Dordrecht en lid van de Provinciale Staten van Zuid-Holland. Ook heeft Fermina 8 jaar lang zitting gehad in de gemeenteraad van Lelystad. Naast zijn politieke loopbaan heeft Fermina zitting in diverse besturen van instellingen in de gezondheidszorg, het onderwijs en migrantenorganisaties.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Marketing & Communicatie van het LBR.

Jeroen Visser 010 20 10 230
Dionne Puyman 010 20 10 231