Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen

15 februari 1999

Nieuwe directeur NIWI benoemd

Dr. Gaspard A. de Jong (1950) wordt per 1 juni a.s. de nieuwe directeur van het Nederlands Instituut voor Wetenschappelijke Informatiediensten (NIWI) van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen. De Jong is op het ogenblik algemeen directeur iRv, Kenniscentrum voor Revalidatie en Handicap/Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Revalidatievraagstukken te Hoensbroek. Dr. De Jong promoveerde op een sociaal-medisch onderwerp aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Aan deze universiteit was hij een aantal jaren verbonden als universitair hoofddocent Beleid en Management Gezondheidszorg en als afdelingshoofd van het Erasmus Rekencentrum. Van 1990 tot 1996 werkte hij als hoofd Dienst Informatie Technologie van het Academisch Ziekenhuis Utrecht.

Het NIWI is ontstaan in september 1997 uit een samenvoeging van de Bibliotheek KNAW met vier andere Akademie-onderdelen. Het instituut levert informatiediensten op het gebied van biomedische wetenschappen, geschiedenis en maatschappijwetenschappen, Nederlandse taal en letterkunde en multidisciplinaire onderzoekinformatie. De diensten bestaan uit levering en uitleen van documenten en het bieden van toegang tot bibliografische databanken, digitale data-archieven en databanken met onderzoekinformatie, alsmede andere elektronische diensten.

KNAW, Het Trippenhuis, Kloveniersburgwal 29, Amsterdam, Postbus 19121, 1000 GC Amsterdam, Telefoon Afdeling Voorlichting en Documentatie: 020-5510733, Telefax: 020-6204941, e-mail: vodoc@bureau.knaw.nl

Deel: ' Nieuwe directeur NIWI benoemd '