VSNU

3 maart 1999

Nieuwe directeur VSNU

Op 1 augustus 1999 zal bij de VSNU, de Vereniging van Universiteiten, mevrouw mr. E.H.M. Brans (37) als nieuwe directeur aantreden. Zij volgt de huidige directeur, mevrouw drs. G.J.M. van den Maagdenberg, op die per 1 april 1999 de VSNU zal verlaten. Mevrouw van den Maagdenberg was sedert 18 augustus 1997 werkzaam in deze functie. Mevrouw Brans wordt directeur voor een periode van vijf jaar.

Mevrouw Brans heeft het grootste deel van haar carrière in het bedrijfsleven gewerkt. Na haar studie Nederlands recht is zij in 1989 gaan werken als management trainee bij de ABN AMRO Bank. In 1991 stapte zij over naar PricewaterhouseCoopers, waar zij tot 1998 werkzaam was als manager voor de vestiging Utrecht. Verleden jaar verruilde mevrouw Brans het bedrijfsleven voor de overheid. Zij aanvaardde een functie als waarnemend directeur bij de directie Onderzoek en WetenschapsBeleid (OWB) van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.

Tussen 1 april en 1 augustus zal het hoofd beleidszaken VSNU, dr. B. Wiersema, het directeurschap van de VSNU waarnemen.

Deel: ' Nieuwe directeur VSNU '