Nieuwe directie De Utrechtse Spelen

Utrecht, 20130905 -- Per 9 september 2013 vormen Jacques van Veen en Thibaud Delpeut de nieuwe directie van theatergezelschap De Utrechtse Spelen. Van Veen zal de algemene leiding in handen krijgen. Delpeut wordt de artistiek directeur.

Jacques van Veen was eerder onder meer zakelijk directeur a.i. bij het Ro Theater, directeur van Stadsschouwburg Groningen en directeur van het Holland Festival. Thibaud Delpeut maakt daarmee de overstap van Toneelgroep Amsterdam naar De Utrechtse Spelen, werkt samen met Toneelschuur Producties en is verbonden aan Schauspiel Frankfurt.

Van Veen en Delpeut

Voorzitter van de Raad van Toezicht Steven de Waal is blij dat Van Veen en Delpeut zich verbinden aan De Utrechtse Spelen: ‘Met Van Veen krijgt De Utrechtse Spelen een ervaren bestuurder in huis met grote artistieke betrokkenheid en kennis van de theaterwereld. Zowel nationaal als internationaal. Delpeut wordt alom gezien als een groot talent. We krijgen echt iemand van de nieuwe generatie regisseurs in huis, met ervaringen in de grote zaal. Ik ben onder de indruk van de drive waarmee ze De Utrechtse Spelen willen gaan leiden.’

Met de aanstelling van Van Veen en Delpeut volgt de Raad van Toezicht van De Utrechtse Spelen een advies dat is uitgebracht onder leiding van George Lawson. De Waal: ‘met het gedegen advies van de commissie hebben we als Raad van Toezicht knopen kunnen doorhaken. We kiezen echt voor een artistiek profiel dat bij ons gezelschap past en hoort bij Utrecht en in het land’.

Deel: ' Nieuwe directie De Utrechtse Spelen '