Rabobank Nederland

26 januari 1999

Nieuwe directievoorzitter Rabobank International

Rabobank Nederland, 26/1/1999

Drs. Maarten J. Hulshoff (51), voorzitter van de Raad van Bestuur van NCM Holding NV te Amsterdam, is benoemd tot voorzitter van de Directie van Rabobank International, de corporate en investment bank van de Rabobankorganisatie. Hij zal drs. Rik van Slingelandt, lid van de hoofddirectie van Rabobank Nederland, opvolgen die deze functie tijdelijk waarneemt. De heer Hulshoff zal op een nader te bepalen tijdstip in het tweede kwartaal van 1999 aantreden. Als directievoorzitter zal de heer Hulshoff de
eindverantwoordelijkheid voor alle corporate en investment banking-activiteiten van Rabobank International krijgen. Rabobank International volgt daarbij een nichestrategie en onderneemt deze activiteiten wereldwijd primair om in de behoefte van haar kernklanten aan diensten en producten op beide terreinen te kunnen voldoen. Daartoe beschikt zij over een internationaal vestigingennet van 116 kantoren in 34 landen.
Als internationale nichespeler richt zij zich selectief op bedrijven en instellingen in de food & agribusiness en de gezondheidssector (inclusief de pharmaceutische industrie), alsmede op eersteklas financiële instituten (institutionele beleggers, banken, etc.). In Nederland richt zij zich behalve op deze niches tevens op de bediening van het grote internationale Nederlandse bedrijfsleven.

De jarenlange internationale bankervaring van de heer Hulshoff geeft de Rabobank het vertrouwen dat hij aan de verdere ontwikkeling van deze activiteiten met succes leiding zal geven. De heer Hulshoff trad op 1 mei 1995 aan als voorzitter van de Raad van Bestuur van NCM Holding NV. In die functie gaf hij met succes leiding aan de internationalisering van deze Nederlandse kredietverzekeraar. Daarvoor bekleedde de heer Hulshoff op tal van plaatsen in de wereld senior managementfuncties bij Citibank.

Deel: ' Nieuwe directievoorzitter Rabobank International '