Siemens Nederland N.V. WT6675

Zoetermeer, vrijdag 20 augustus 1999

Nieuwe droogautomaten van Siemens

Siemens introduceert nieuwe droogautomaten met luchtcondensatie (WT 7-serie) of luchtafvoersysteem (WT 6-serie). Deze droogautomaten bieden nog meer gemak door onder andere uitbreiding van het aantal programma's, een resttijdindicatie en de sleutelfunctie.

Iedere textielsoort kan nu in de droogautomaat gedroogd worden door de uitbreiding met extra programma's. WT 66000 Het programma 'glad' is speciaal bestemd voor katoen of linnen dat zeer kreukgevoelig is. Voorheen konden deze materialen beter niet in de droogtrommel gedroogd worden, want de vele kreukels moesten dan met veel moeite weggestreken worden. Met het nieuwe programma is katoen of linnen in 8 minuten grotendeels gedroogd. Hetzelfde geldt voor wol-textiel. Deze tere textielsoort kan met het 'wol-finish' programma na 3 minuten bijna droog uit de droogautomaat gehaald worden.

Het tijdprogramma, waarmee zelf bepaald wordt hoe lang het wasgoed in de droogautomaat gaat, kan bij de nieuwe automaten worden ingesteld van 10 tot 90 minuten. Wanneer voor 'warme lucht' wordt gekozen zijn enkele wasstukken, zoals een badlaken, of textiel dat uit meerdere lagen bestaat prima in te drogen. Bij 'koude lucht' kan textiel dat niet vuil is maar wat opfrissing nodig heeft, gelucht worden.

Exact en veilig De nieuwe toetsen 'kiezen' en 'veranderen' maken de droogautomaten nog preciezer. Via de resttijdindicatie op het display is af te lezen wanneer het wasgoed droog is en uit de trommel genomen kan worden. Deze laat zich bijzonder gemakkelijk instellen door invoering van het toerental, via de toetsen 'kiezen' en 'veranderen', waarmee de was gecentrifugeerd is. Handig, want dan is vooraf bekend wanneer het wasgoed uit de trommel kan worden genomen. Desgewenst is de droogtegraad van een gekozen programma aan de individuele wensen van de gebruiker aan te passen. Met de toetsen 'kiezen' en 'veranderen' kan de droogtegraad verhoogd worden.

Veiligheid staat voorop bij de droogautomaten. Juist met betrekking tot kleine kinderen. Met de sleutelfunctie kan de droogautomaat niet door kleine kinderen gestart worden. Door het 6 seconden ingedrukt houden van de toets 'kiezen' wordt de droger vergrendeld. Wanneer een kind nu op een knop drukt, wordt er niets in werking gesteld.

Vrije tijd Met een droogautomaat blijft er veel vrije tijd over. Gemiddeld gaat het om zo'n 100 uur per jaar, want het vervelende ophangen en afhalen van de was is overbodig geworden. Het duo-tronic systeem met fuzzy control zorgt voor de juiste verhouding van wasvochtigheid en temperatuur, zodat het wasgoed voorzichtig en zuinig wordt gedroogd. Bovendien kan de droogautomaat voorgeprogrammeerd worden tot 19 uur, zodat de was klaar is bij thuiskomst of er geprofiteerd kan worden van het voordelige nachtstroom tarief.

Specificaties: Droogautomaat WT 66000 (met luchtafvoer) richtprijs: 1298,= Droogautomaat WT 75000 (met luchtcondensatie) richtprijs: 1598,=

· Capaciteit 5 kg · 1-knopsbediening met 13 droogprogramma's en een tijdprogramma · programma 'glad' · programma 'wol-finish' · programma kreukbeveiliging (35 min) aan het eind van het droogprogramma · resttijdaanduiding voor elektronische droogprogramma's en tijdprogramma's · tijdvoorkeuze tot 19 uur van tevoren · aanduiding van het tijdprogramma 10 - 90 minuten (koude of warme lucht) · toetsen: aan/uit, deur, start, voorzichtig, kiezen, veranderen · selectiefunctie via de toets 'kiezen' voor: voorprogrammering, signaal, droogfase, centrifugetoerental, sleutelfunctie en demoprogramma · Grote vulopening · Doseerautomaat · Volledig geïntegreerde deur · Groot pluizenfilter, eenvoudig uitneembaar · Trommel van roestvrijstaal met binnenverlichting · Energieklasse: C · Afmetingen (bxdxh): 59,5 x 54,5 x 85 cm (WT 66000) / 60 x 58 x 85 cm (WT 75000)

Extra toebehoren: WT 66000 (verbindingssets, luchtafvoerslang, onderbouwset) WT 75000 (verbindingssets, onderbouwset)

Informatie voor de lezer: Siemens Infocentrum, tel. (070) 333 2930/2570; www.siemens.nl/huishouden; e-mail: infocentrum@siemens.nl Nadere inlichtingen voor de redactie: Persvoorlichting Consumentenproducten Eveline van Herpen, tel. (07