Nieuwe Edesche Concertzaal opent met Goede Doelen Concert

Ede, 20130910 -- De nieuwe Edesche Concertzaal opent haar eerste seizoen met het eerste Goede Doelen Concert. Donderdagavond 19 september geven Jaap Kramer en het Oekraïense vocaal ensemble Orpheus een eenmalig optreden onder verantwoordelijkheid van stichting OneDay.

Goede Doelen Concerten
De Edesche Concertzaal opent het seizoen 2013/2014 met het eerste Goede Doelen Concert. Naast de eigen programmering -nog in de startblokken- staat de concertzaal ter beschikking voor goede doelen. De Stichting OneDay uit Stolwijk grijpt deze kans en organiseert dit Goede Doelen Concert waarvan de opbrengst voor een weeshuis in Timisoara (Roemenië) is.

Concertvleugel
Pianist en organist Jaap Kramer heeft tijdens dit concert de primeur voor het bespelen van de bijzondere vleugel in de Edesche Concertzaal, de Bösendorfer Imperial 290. Daarnaast zal Jaap Kramer enkele solo's zingen, en het kerkorgel bespelen. Kramer is in binnen- en buitenland actief als muzikant en dirigent.

Zanggroep
De Oekraïense mannen van het vocaal ensemble Orpheus zijn, met hun loepzuivere stemmen, populair in heel Oost-Europa. Nu zijn ze één avond in Nederland. Met hun a capella gezongen liederen betoveren ze de zaal. De zangers studeerden allen af aan de muziekacademie, waarna ze, afkomstig uit verschillende streken van de Oekraïne, elkaar vonden. Vanaf dat moment worden ze wereldwijd gevraagd voor optredens tijdens festivals en concerten. Met hun muziek laten de mannen zien hoeveel ze van hun land en cultuur houden. Oekraïne bruist van muziek, die doorspekt is met historische en traditionele elementen. Ook zingen de mannen bekende Engelstalige liederen, spirituals en medleys.

Goede Doelen Concerten Edesche Concertzaal
Optreden van vocaal ensemble Orpheus uit de Oekraïne en Jaap Kramer
Edesche Concertzaal, Amsterdamseweg 9, 6711 BE Ede
Aanvang: 20:00 uur.
Toegangsprijs: jongeren 6,00 euro, volwassenen 12,00 euro.
De netto-opbrengst is voor een weeshuis in Timisoara in Roemenië.

Kaartverkoop

Websites