Nieuwe acties witte illegalen.

De twee hongerstakingen van witte Illegalen in Amsterdam duren nog altijd voort. De 15 Turkse vrouwen zijn inmiddels 16 dagen in hongerstaking. De 35 Marokaanse mannen eten al 8 dagen niet meer. Ze eisen een verblijfsvergunning voor alle witte Illegalen (in Amsterdam zo'n 250 gezinnen) die voor de invoering van de koppelingswet hier woonden en een sofinummer hadden. De afgelopen twee weken zijn er op straat diverse massale solidariteitsacties geweest waar een toenemend aantal mensen aan mee doet.

Nieuwe fakkeloptocht: 23 februari, 19.00 uur.

Dinsdag a.s. wordt er opnieuw gedemonstreerd in Amsterdam. Net als dinsdag jl. wordt er dan om 19.00 uur verzameld bij de Stopera (Waterlooplein). De fakkeloptocht is bedoeld als solidariteitsactie voor de eisen van zowel de Turkse vrouwen als de Marokaanse mannen die in hongerstaking zijn. De actie wordt georganiseerd door het landelijk comite "Geen mens is illegaal". In dit comite werken een groot aantal migranten-, anti-racisme- en andere organisaties samen. De stadspartij Amsterdam Anders, die drie zetels heeft in de Amsterdamse gemeenteraad, is bij het comite aangesloten.

Zoekwoorden:

Deel: ' Nieuwe fakkeloptocht voor witte illegalen '