DIGITAL IMAGING STAP VOORUIT MET NIEUWE GENERATIE
HP PHOTOSMART PRINTERS EN DIGITALE CAMERA'S

Direct vanaf de digitale camera draadloos afdrukken

Amstelveen, 31 augustus 1999 -Hewlett-Packard introduceert de nieuwste generatie HP PhotoSmart digitale camera's en printers. Gebruikers zijn nu in staat zowel met de digitale camera's als printers kwalitatief zeer hoogstaande digitale foto's af te drukken, met en zelfs zonder PC.

PhotoSmart digitale camera's
De HP PhotoSmart C500 digitale camera biedt gebruikers uitzonderlijke kwaliteit en functionaliteit. De PhotoSmart C500 is een complete digitale camera die professionele fotografische resultaten levert, maar even gemakkelijk te bedienen is als een eenvoudig toestel. Met een resolutie van 2MP (MegaPixel) levert de PhotoSmart C500 afbeeldingen van perfecte fotokwaliteit. HP's exclusieve JetSend infraroodtechnologie maakt snel en draadloos afdrukken via de nieuwe HP PhotoSmart P1000 en P1100 printers mogelijk. Op het hoogwaardige 2 inch LCD-scherm zijn foto's direct te bekijken. De PhotoSmart C500 heeft een 16 MB Compact Flash geheugenkaart, 3x optische/ 2x digitale zoom, NiMH herlaadbare batterijen, USB- en seriële aansluiting en ondersteunt Windows 95, 98, NT 4.0 en USB Mac-systemen.

De HP PhotoSmart C200 digitale camera is een uitstekende camera voor beginnende digitale fotografen die toch hoge kwaliteitseisen hebben. De camera biedt een resolutie van 1 MP MegaPixel), 2x digitale zoom, een 8 MB Compact Flash geheugenkaart en een 1,8 inch LCD-scherm.

PhotoSmart Printers
Met de nieuwe HP PhotoSmart P1000 en P1100 printers kunnen foto's rechtstreeks vanaf de nieuwe digitale camera's worden afgedrukt. Een PC is voor het afdrukken overbodig. De gebruiker hoeft slechts de geheugenkaart van de camera in de printer te stoppen. Zo kunnen ze foto's met één druk op de knop afdrukken of op de PC opslaan. De printers ondersteunen zowel Compact Flash als Smart Media en kunnen met HP's infrarood JetSend-technologie draadloos afdrukken.

PhotoREt III
De HP PhotoSmart P1000 en P1100 printers zijn zeer veelzijdig en leveren heldere zwart-wit tekst en schitterende kleuren. Dankzij de nieuwe generatie HP PhotoREt III Precision Technology bieden ze dezelfde hoge afdrukprestaties als de eveneens vandaag aangekondigde DeskJet 970Cxi. HP PhotREt III bouwt elk puntje sneller op uit meer minuscule druppeltjes dan alle andere inktjetprinters. Dit zorgt voor adembenemende fotokwaliteit zonder aan snelheid in te leveren.
Tijd- en geldbesparende mogelijkheden
De PhotoSmart printers bieden uitzonderlijke afdruksnelheden en innovatieve, tijd- en geldbesparende mogelijkheden, zoals dubbelzijdig printen op de PhotoSmart P1100. De PhotoSmart P1100 drukt twaalf zwart-witpagina's en tien kleurenpagina's per minuut af. De PhotoSmart P1000 drukt elf zwart-witpagina's en 8,5 kleurenpagina's per minuut af. Beide printers hebben een annuleerknop, inktniveau-indicatoren en een zeer nauwkeurig automatisch 'cartridge alignment '-systeem met optische sensor. Ze hebben een 100-vels papierlade en een tweede lade voor 20 vellen 10x15 cm fotomedia.

Nieuw medium
Met HP Premium Plus Photo papier zien afdrukken eruit en voelen ze aan als foto's. Het papier is leverbaar in A4 en 10x15 cm formaat, mat en glanzend. Geoptimaliseerd voor de nieuwe DeskJet 970Cxi en PhotoSmart P1000/P1100 printers, zijn de afdrukken wat duurzaamheid betreft nu ook te vergelijken met traditionele foto's.
Beschikbaarheid en prijzen
Beschikbaarheid Consumentenadviesprijs
HP PhotoSmart C200 digitale camera vanaf oktober fl. 849,- incl BTW HP PhotoSmart C500 digitale camera medio november fl. 1.899,- incl BTW HP PhotoSmart P1000 fotoprinter medio oktober fl. 899,- incl BTW HP PhotoSmart P1100 fotoprinter medio oktober fl. 999,- incl BTW

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
Antoinette Bendijk
antoinette_bendijk@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' Nieuwe generatie HP Photosmart printers en camera's '