Hewlett-Packard persbericht

NIEUWE HP DESIGNJET 1000 SERIE GROOTFORMAATPRINTERS BIEDT MEER KEUS VOOR COPYSHOPS, REPRO- EN WINKELBEDRIJVEN

HP introduceert de zeer snelle en gebruikersvriendelijke HP DesignJet 1000 serie voor de grafische sector

Amstelveen, 22 februari 1999- Hewlett-Packard introduceert de HP DesignJet 1000 serie, een nieuwe generatie grootformaatprinters. De HP DesignJet 1000 maakt het beheer van afdruktaken voor drukkerijen, copyshops en winkelbedrijven overzichtelijk, verhoogt de productiviteit, verlaagt de kosten en vergroot de toepassingsmogelijkheden.

Zo zijn de HP DesignJet 1050C en HP DesignJet 1055CM eenvoudig in gebruik, revolutionair snel en leveren afbeeldingen van bijna fotokwaliteit. Zo voldoen praktisch aan alle eisen die drukkerijen en copyshops tegenwoordig stellen.

Nieuwe Jet Express technologie
De nieuwe serie printers is uitgevoerd met HPs nieuwste JetExpress technologie. Deze techniek is gebaseerd op 2,5 cm brede printkoppen, voorzien van 512 spuitmondjes. Hiermee drukken ze meer inkt af tijdens elke loopbeurt en wordt de afdruktijd aanzienlijk korter.

Het modulaire inktsysteem gebruikt vier individueel vervangbare inktpatronen, die verkrijgbaar zijn in 350 ml (cyaan, magenta, geel en pigmentzwart) en 175 ml (cyaan, magenta en geel). In de printkoppen en inktpatronen zijn chips ingebouwd die het inktpeil en de algehele slijtage nauwlettend in de gaten houden. Zij waarschuwen wanneer vervanging van inktpatronen of printkop noodzakelijk is.

Uitgebreide mogelijkheden
De HP DesignJet 1000 serie printers maken afdrukken op diverse media op A4- tot A0-formaat. Daarbij kan gebruik worden gemaakt van rollen papier, zoals HP Bright White Inkjet Paper (91 meter). De printers zijn voorzien van een nieuw tweevoudig papierdoorvoermechanisme, zodat rollen papier en losse vellen naast elkaar kunnen worden gebruikt.

Om de mooiste printkwaliteit te krijgen, brengt HP voor deze printers speciaal HP High-Gloss Photo Paper. Daarnaast verwerken de printers HP Coated Paper,HP Heavyweight Coated Paper, HP Translucent Bond, HP Natural Tracing Paper, HP Vellum, HP Matte Film en HP Clear Film.

Professionele grafische ontwerpers die behoefte hebben aan optimale media-flexibiliteit kunnen bij HP DesignJet CP series printers terecht voor media tot 137 cm. breed en waterbestendige afdrukken met een optimale fotokwaliteit.

De HP DesignJet 1000 serie printers worden geleverd met een uitgebreide set drivers voor Windows 3.1, 95/98 en NT 4.0 en Autodesks AutoCAD. Bovendien heeft de HP DesignJet 1055CM printer Adobe PostScript 3 RIP (Raster Image Processor) voor Windows 3.1, 95/98, NT 3.51 en 4.0 en Macintosch 7.1-8.0 Quick Draw. De HP DesignJet 1000 serie printers ondersteunen ook RIPs van derde partijen zoals die van Image Technologies, Printware en Colorgate.

Klanten kunnen gebruik maken van het HP Inruilprogramma. Dat wil zeggen dat ze door het inruilen van hun bestaande HP DesignJet of andere grootformaatprinter, korting krijgen bij aankoop van een nieuwe HP DesignJet.

De HP DesignJet 1000 serie printers zijn vanaf medio april 1999 verkrijgbaar.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' Nieuwe HP DesignJet 1000 grootformaatprinters '