Hewlett-Packard persbericht

HP'S DESIGNJET CP SERIE GROOTFORMAATPRINTERS STEUNT UNIEKE ONDERGRONDSE FOTOEXPOSITIE

Amstelveen, 22 februari 1999 - Stockholm sloot haar jaar als culturele hoofdstad van Europa af met de unieke ondergrondse fotoexpositie, Under/Exposed. Deze actie was mede mogelijk dankzij de digitale printtechnologie van Hewlett-Packard.

Van 22 december 1998 tot 4 januari 1999 vormden de zestien drukst bezochte ondergrondse metrostations van Stockholm een enorme kunstgallerie. Foto's van 211 wereldberoemde fotografen werden gescand, verwerkt met een Raster Image Processor (RIP) en met HP DesignJet 2500 CP grootformaatprinters afgedrukt op ongeveer 6700 grote posters. Deze posters werden samengevoegd tot 635 enorme foto's in kleur- en zwart-wit. Gezien het succes hebben de organisatoren ook plannen om ondergrondse exposities op te zetten in Tokio, Londen, Parijs, Berlijn en Moskou.

De expositie Under/Exposed liet een breed publiek kennismaken met de verscheidenheid en rijkdom van de fotografische kunst. Elke tentoongestelde foto was zowel representatief voor de fotograaf als voor de fotokunst zelf.

De HP DesignJet CP Series printers bieden hoge snelheden, afdrukken van fotokwaliteit en veel productieverhogende eigenschappen, zoals efficiënt inktverbruik, lage mediakosten, automatische detectie van defecte spuitmondjes en automatische bijvulling van inktpatronen.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' Nieuwe HP DesignJet CP serie grootformaatprinters '