Hewlett-Packard persbericht

NIEUWE DESKTOP SWITCH VOOR ECONOMISCHE 10/100 MIGRATIE

De HP ProCurve Switch 2424M beschikt over 24 zelfinstellende poorten voor het combineren van 10Base-T en 100Base-T netwerkverbindingen.

Amstelveen, 23 februari 1999 - Hewlett-Packard introduceert de HP ProCurve Switch 2424M, een veelzijdige, economische 'desktop connectivity' switch met 24 poorten waarop zowel 10 Mbps als 100 Mbps netwerkcomponenten kunnen worden aangesloten. De poorten detecteren de gewenste snelheid zelf zodat iedere 'mix' van 10/100 Mbps apparatuur probleemloos in het netwerk kan worden opgenomen. De HP ProCurve Switch 2424M is daardoor bij uitstek geschikt als verbindend element in netwerkomgevingen waar gemigreerd wordt van 10TBase-T naar 100Base-T apparatuur en systemen.

Naast de 24 10/100-poorten beschikt de nieuwe switch ook over een slot waarin hetzij een gibabit 'stacking'-poort kan worden geplaatst danwel één of meer 1 Gb 'uplink'-poorten. Met de 'stacking'-poort kunnen verschillende HP ProCurve 2424M switches worden gecombineerd tot één switch met grotere capaciteit. Het aantal 10/100 poorten kan zo vrijwel ongelimiteerd aan de behoefte worden aangepast. In het slot van de laatste switch van de 'stack' wordt de 'uplink'-poort geplaatst. Die ondersteunt Gigabit-LX/SX uplinks voor een supersnelle verbinding met het netwerk.

Netwerkmanagement
Naast de HP Proactive Networking faciliteiten - waarover alle HP ProCurve switches beschikken - wordt bij de HP ProCurve Switch 2424M ook HP TopTools for Hubs & Switches meegeleverd. Daarmee kan de netwerkbeheerder de switches vanaf één centrale plaats instellen, de activiteiten in de switch volgen en prestatie-analyses uitvoeren.

De HP ProCurve Switch 2424M voldoet aan de IEEE 802.1p specificaties voor het implementeren van service-applicaties en aan de IEEE 802.1Q VLAN specificaties voor het aanbrengen van firewalls tussen netwerkdelen. Met IP Multicast wordt op basis van de IGMP-standaard overbelasting door een te groot aanbod van multicast netwerkverkeer voorkomen. De bandbreedte van de poorten kan bovendien met 'port truncking' worden vergroot.

HP levert een complete lijn netwerkproducten, zoals Ethernet hubs en switches, applicaties voor netwerkbeheer en apparatuur voor remote connectivity en hogesnelheids-netwerken.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over HP-netwerkproducten is te vinden op Internet-pagina: https://www.hp.com/go/procurve.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' Nieuwe HP desktop switch voor economische 10/100 migratie '