Nieuwe HP ScanJet 6300-serie kleurenscanners voor
professioneel gebruik

Amstelveen, 16 augustus 1999 - Hewlett-Packard introduceert drie nieuwe professionele flatbed scanners; de HP ScanJet 6300C, 6350C en de 6390C. De nieuwe 6300-serie biedt professionele scankwaliteit. Het is mogelijk met slechts één druk op de knop te scannen, te e-mailen te faxen en documenten te beheren. Met de nieuwste professionele scanners komt HP tegemoet aan de vraag van professionele gebruikers naar een scanoplossing waarbij hoge kwaliteit wordt gecombineerd met gebruikersgemak.

De HP ScanJet 6300C scanner-serie scant foto's in slechts negen seconden en kopieert tot vijf pagina's per minuut (ppm) met de 25 pagina's automatische document invoer (ADF). Deze hoge snelheid wordt bereikt door een snellere 'engine' en kortere opwarmtijd.

De professionele beeldkwaliteit komt tot stand doordat de nieuwe 6300-serie gebruikmaakt van 1200 dpi optische resolutie en door interpolatie van de kleuren tussen de pixels. Hierdoor wordt een vrijwel onbegrensde resolutie behaald. De drie nieuwe modellen hebben een kleurendiepte van 36-bit. Ook ontstaat een constante kleurkwaliteit doordat de scanners in slechts één enkele belichtingstijd en één scan alle beelden vastleggen.

Snel en efficiënt scannen
Met HP's Intelligent Scanning Technology kunnen gebruikers informatie effectiever toevoegen, ontwikkelen, wijzigen, sturen en opslaan. Eén enkele scan optimaliseert automatisch de beelden en teksten. De scanner kiest automatisch het aantal dpi, de bit-diepte en het bestandsformaat op basis van het orgineel. Met de rechter muisknop kunnen foto's, teksten en grafieken met HP's Intelligent Scanning Technology direct worden aangepast. De deskundige gebruiker kan de scanner ook naar eigen wens instellen.

De drie nieuwe modellen ondersteunen Windows 9x en Windows NT 4.0. Ze beschikken over twee aansluitmogelijkheden (USB en SCSI) en zijn op te nemen in een netwerk met HP PrecisionScan LAN. Met de HP PrecisionScan Pro 2.0 software is 'scan to destination' mogelijk alsook het maken van verschillende Internet documenttype; inclusief HTML en Adobe Portable Document Format (PDF) documenten.
De HP ScanJet 6390C is identiek aan de 6350C en wordt bovendien standaard geleverd met een SCSI-interface kaart en kabel, Adobe PhotoShop 5.0, een 12,7 x 12,7 cm transparancy adapter en een complete versie van Pro OCR software. De HP ScanJet 6390C is leverbaar vanaf oktober 1999. De HP ScanJet 6350C en 6390C zijn standaard uitgerust met een 25 pagina's automatische documentinvoer (ADF).

De HP ScanJet 6300C vervangt de HP ScanJet 6200C en heeft een consumentenadviesprijs van fl. 999,- inclusief BTW. De HP ScanJet 6350C is de opvolger van de ScanJet 6250C en heeft een consumentenadviesprijs van fl. 1199,- inclusief BTW. De HP ScanJet 6390C is een compleet nieuw model met een consumentenadviesprijs van fl. 2099,- inclusief BTW.

HP ScanJet 6300C HP ScanJet 6350C HP ScanJet 6390C HP Intelligent Scanning Technology
HP Precision Scan Pro 2.0 scanning software voor zakelijke toepassing met volledig automatische tekstherkenningssoftware (OCR) mogelijkheid HP PrecisionScan LAN scanning software
HP ScanJet Copy Utility
Caere Pagekeeper* 3.0 document management software Adobe* PhotoDeluxe* Business editie 1.1
Adobe* PageMill software
Automatische documentinvoer (ADF) 25 pagina's optioneel ScanJet 35 mm dia adapter
HP ScanJet transparency adapter (12,7 x 12,7 cm) Adobe* PhotoShop 5.0 professional image editing software ReadIRIS 5.0 professional OCR software
USB kabel
SCSI-kaart en -kabel optioneel optioneel

Vervangt model ScanJet 6200C ScanJet 6250C is nieuw type

Leverbaar vanaf september '99 september '99 oktober '99

Consumentenadviesprijs fl. 999,- incl. BTW ƒl. 1.199,- incl. BTW fl.
2.099,- incl. BTW

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht en het aanvragen van diamateriaal:: Antoinette Bendijk
antoinette_bendijk@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Windows NT is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation

Deel: ' Nieuwe HP ScanJet 6300-serie kleurenscanners '