NIEUWE HP SURESTORE E DISK ARRAY MC256

Amstelveen, 5 mei 1999 - Hewlett-Packard introduceert de HP SureStore E Disk Array MC256, een high-end open subsysteem dat tegemoet komt aan de groeiende vraag naar disk-arrays voor het Fibre Channel Storage Area Network (SAN) voor gecentraliseerde open opslagcapaciteit met een hoge beschikbaarheid. De MC256 biedt fouttolerante ondersteuning van bedrijfskritische automatiseringssystemen, is geschikt voor allerlei besturingssystemen en serverplatforms en wordt ondersteund door een breed scala aan beheersoftware.

De MC256 is de eerste high-end array van HP en vormt een kritisch onderdeel in HP's high-availability programma en toekomstige Windows NT-, MPE- en mainframe-omgevingen en biedt de beste support voor gebruik van de meest betrouwbare disk-drive technologie en is schaalbaar van 60 GB tot 9 TB.

MC256 wordt ondersteund door de volgende elf software-oplossingen:
* HP SureStore E Business Copy MC om kopieën te maken van operationele data en online backups van bedrijfskritische data zonder invloed op de prestaties van applicaties.

* HP SureStore E Continuous Access MC garandeert de continuïteit in crisissituaties door data te spiegelen naar remote locaties.
* HP SureStore E Data Exchange MC verzorgt het razendsnel verzenden en delen warehousing en business intelligence.

* HP SureStore E Secure Manager MC beveiligt data voor ongeautoriseerde gebruikers wanneer veel servers hetzelfde opslagsubsysteem via SAN benaderen.

* HP SureStore E LUN Configuration Manager-MC maakt snelle, eenvoudige configuratie van een logical unit (LUN) mogelijk voor effectief en orderlijk diskbeheer.

* HP SureStore E RAID Manager MC is server software om de RAID-capaciteit te herconfigureren en het RAID-opslagproces te beheren.
* HP SureStore E Remote Control MC is een beheertool voor remote configuratie en systeemoptimalisatie via het Web.

* HP SureStore E Cache LUN MC verbetert prestaties aanzienlijk door een door de gebruiker bepaalde hoeveelheid data in een veilig gespiegeld cache-geheugen op te slaan.

* HP SureStore E Performance Manager MC is een grafisch Web-gebaseerd monitorhulpmiddel dat systeembeheerders op de hoogte houdt van systeemprestaties, meldt dat prestaties verslechteren en opslagparameters bijstelt.

* HP SureStore E Platform Resource Manager MC verdeelt bronnen in gemengde mainframe en open system configuraties.

* HP SureStore E Continuous Track Manager MC houdt de systeemstatus in de gaten en rapporteert fouten en problemen via 'phone-home'-mogelijkheden.

Verder wordt de MC256 ondersteund in clusteromgevingen met een hoge beschikbaarheid, zoals MC/ServiceGuard voor HP-UX en Microsoft Windows NT. Specifieke high-availability oplossingen van HP zijn onder meer MetroCluster, Mission Critical Server Suites for HP-UX en 'zero-downtime' backup-oplossingen voor online backup van Oracle en SAP geïntegreerd met HP OpenView OmniBack II. De disk-array wordt ook ondersteund in HP's eerder aangekondigde ContinentalClusters en 5nines:5minutes programma.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

HP-UX versie 10.20 en later en HP-UX versie 11.0 en later (zowel in 32- als 64-bit configuratie) op alle HP 9000
computersystemen zijn OpenGroup UNIX 95 merkproducten.

UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group. Microsoft Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Microsoft is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Microsoft NTis in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Oracle is een geregistreerd handelsmerk van Oracle Corporation

Deel: ' Nieuwe HP SureStore E Disk Array MC256 '