Nieuwe IBM harddisk-drives voor desktop PC's bieden record aan capaciteit

Amsterdam, 25 juni 1999 ? IBM introduceert de Deskstar 37GP en de Deskstar 34GXP, twee nieuwe harddisk-drives die PC gebruikers ongekende opslagcapaciteit bieden.
De Deskstar 37GP (5400 rpm, 37 GB) biedt plaats aan niet minder dan zeven speelfilms, of aan de tekst van een stapel papier die vier keer zo hoog is als het World Trade Center in New York City. Met een opslagcapaciteit voor alle muzieknummers die op 740 CD?s in MP3-formaat staan, verandert de PC in een state-of-the-art jukebox.

Ook de Deskstar 34GXP (7200 rpm, 34 GB) kan zich qua performance met de beste harddisk-drives ter wereld meten. Beide drives zijn uitgerust met nieuwe diagnosetools die deel uitmaken van de IBM-technologie Drive Fitness*.

Desktop-applicaties stellen steeds hogere eisen aan de performance en
opslagcapaciteit van computersystemen. Het bewerken van digitale video en audio gaat bijvoorbeeld het beste met een snelle vaste schijf; het downloaden van audio- en videobestanden is eveneens gebaat bij een vaste schijf met veel opslagcapaciteit; en liefhebbers van computerspellen zullen meer plezier beleven aan hun spellen als deze op de vaste schijf staan.

De nieuwe Deskstar 37GP en 34GXP zullen in het derde kwartaal van dit jaar worden geleverd aan Original Equipment Manufacturers, klanten en distributeurs, waaronder Compaq, Dell, Gateway, IBM Personal Systems Group en Micron Electronics.

Zoekwoorden:

Deel: ' Nieuwe IBM harddisk-drives desktop PC's recordcapaciteit '