Nieuwe Intel® Celeron(tm) 400 MHz en 366 MHz processors bieden hoge prestaties tegen aantrekkelijke prijzen

Nieuwe processors vormen de voorbode van vele nieuwe, laaggeprijsde PC-producten van Intel in 1999

Rotterdam, 4 januari 1999 - Intel introduceert twee nieuwe, laag geprijsde processors met een hoog prestatieniveau. De nieuwe Intel® Celeron(tm) 400 MHz en 366 MHz processors bieden een uitstekende prijs/prestatieverhouding en zijn geschikt voor alle mogelijke PC-toepassingen, van Internet tot educatieve programma's en interactieve spellen.

"Deze nieuwe Intel Celeron processors zijn de eerste uit een hele reeks van nieuwe, laaggeprijsde producten die Intel dit jaar zal introduceren voor zowel de PC-desktop als de mobiele markt," vertelt Paul Otellini, executive vice president van Intel Architecture Business Group. "Met deze producten versterkt Intel haar toonaangevende positie in dit marktsegment."

De 400 MHz Intel Celeron processor biedt een prestatieniveau dat tot 20 procent* hoger ligt dan dat van de huidige 333 MHz Intel Celeron processor, terwijl de 366 MHz Intel Celeron processor een prestatieverbetering vertoont van 10 procent* ten opzichte van de 333 MHz Intel Celeron processor. Behalve deze processors introduceert Intel tevens de nieuwe Intel 440ZX AGPset, dat specifiek is ontworpen met het oog op hoge prestaties en flexibiliteit voor laaggeprijsde PC-systemen.

Productspecificaties, prijzen en beschikbaarheid De Intel Celeron processor is nu leverbaar in snelheden van 400, 366, 333 en
300A MHz (allemaal met 128 KB level 2 cache geïntegreerd op de processorkern). Bij een afname van minimaal 1.000 stuks bedraagt de prijs van de 400 MHz Intel Celeron processor $ 158 per stuk voor de Plastic Pin Grid Array (PPGA)-versie. De prijs van de Single Edge Processor Package (SEPP) -versie bedraagt bij een afname van minimaal 1.000 stuks $ 166 per stuk.

De prijs van de Intel Celeron 366 MHz processor bedraagt $ 123 per stuk voor de PPGA-versie, bij een afname van minimaal 1.000 stuks. De prijs van de SEPP-versie bedraagt bij een afname van 1.000 stuks $ 131 per stuk. Deze processors zijn per direct leverbaar in de systemen van de bekende PC-producenten en zijn tevens leverbaar als los product via Intel-dealers en resellers. De Intel 440ZX AGPset is per direct leverbaar in eenheden van
10.000 stuks, voor een prijs van $ 35 per stuk. Ook losse MU440ZX

Intel is 's werelds grootste chipfabrikant en een vooraanstaand producent van personal computer-, netwerk- en
communicatieproducten. Meer informatie over Intel is te vinden op: http://www.intel.com/pressroom/.

Voor meer informatie: Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon ++31 (0)23 562 82 08.

* Uitgebreide benchmark-informatie over de Intel Celeron-processors is te vinden op de web site van Intel: http://www.intel.com/procs/perf/.

Deel: ' Nieuwe Intel Celeron 400 MHz en 366 MHz processors '