Persberichten over de nieuwe Internet strategie van Reuters, de wereldwijde informatie en nieuws groep.

1. Reuters en Multex.com starten een internet portaal voor Europese particuliere beleggers Het betreft een nieuwe combinatie van de wereldwijde research database van Multex.com en de Reuters informatie en nieuwsdienst, met gebruikmaking van beider leidende Internet technologie. De nieuwe service omvat beleggings-research en nieuws van 85 landen. Beide partijen nemen deel voor 50%

2. Reuters en Aether Systems starten een 'draadloos' samenwerkingsverband voor de Europese markten.
Deze nieuwe onderneming met vestiging in Londen, gaat draadloze data applicaties in Europa ontwikkelen en aanbieden, die vooralsnog bestemd zijn voor de financiele markten. Aether Systems gaat $100 miljoen investeren en Reuters investeert naast het leveren van nieuws en financiele informatie $ 22 miljoen. Aether krijgt 60% van de aandelen en Reuters 40%

Reuters, met beursnotering in Londen (RTR) en aan de Nasdaq (RTRSY), is de grootste bron van internationaal nieuws ter wereld met 2.072 journalisten, fotografen en camera-mensen, met 182 kantoren in 157 landen. Het nieuws wordt uitgegeven in 23 talen. Reuters kent 485.000 gebruikers in 57.900 organisaties van wereldwijd opererende bedrijven en nieuwsmedia. Zij levert een scala van informatie en nieuwsproducten, zoals real time financiële data, transactie- en riskmanagement systemen, numerieke, textuele, historische en grafische bestanden, nieuws, reportages en nieuws- foto’s. Reuters ontwerpt en installeert bedrijfsinformatie- en risk management systemen voor de financiële markten en levert eveneens effecten- en valutatransactie-systemen. Voor de verdere verspreiding van informatie en nieuws wordt op uitgebreide schaal gebruik gemaakt van Internet- technologie.

Nadere informatie is verkrijgbaar via http://www.reuters.com/aboutreuters

Voor verdere informatie:
Reuters Benelux BV: Mark Bishop, Marketing Manager, Tel. 020-5045052 email: mark.bishop@reuters.com

Met vriendelijke groeten/ Kind regards

Tjarko.Rookmaker@effect.demon.nl tel.:+31.23.547.07.97 ; fax +31.23.547.12.39