Nieuwe manier van publiceren voor zibb


Zibb.nl als platform voor kennisuitwisseling mkb

Maarssen, 20080215 -- Zibb is totaal vernieuwd. Nederlands best bezochte website voor ondernemers gaat de interactie aan met gebruikers en adverteerders. De rol van zender verdwijnt naar de achtergrond. Zibb's nieuwe website nodigt vooral uit tot participatie en het delen van kennis. De pay off `Zaken voor elkaar' onderstreept deze nieuwe manier van publiceren. Uiteraard zijn met het vernieuwen van de website ook de navigatie en het visual design grondig onder handen genomen. Dat resulteert in een frisse, zakelijke site.

In de nieuwe strategie neemt zibb de rol van `curator' op zich. Een curator selecteert en verzamelt informatie, of verwijst door. De gebruiker krijgt op deze manier altijd antwoord op zijn vragen. Op zibb of elders op internet.



Redactionele artikelen vormen de basis van de site. Maar zelfgeplaatste content van ondernemers en experts op de verschillende gebieden van ondernemen, krijgt in toenemende mate de ruimte.

Op meer fronten komt tot uiting dat de bezoeker centraal staat. Zo krijgen bezoekers de mogelijkheid om een waardering toe te kennen aan content en reacties achter te laten. Het zibb forum en de onlangs gelanceerde zibb shoutbox, waarin ondernemers een vraag kunnen `roepen' en direct antwoord krijgen van collega-ondernemers of zibb-experts, krijgen een centrale plek op de site.



Partner generated content (of Advertiser generated content)

Zibb neemt de rol van curator ook op zich bij de zogenoemde Partner Informatie, een nieuw onderdeel met gesponsorde informatie dat vanaf maart op de website verschijnt. Adverteerders krijgen de mogelijkheid om zelf waardevolle content op het gebied van specifieke topics te presenteren binnen minisites op zibb. Deze minisites worden gelinkt aan redactionele content.

Met Partner Informatie voorziet zibb in de behoefte van adverteerders die hun merk en kennis willen plaatsen in een onafhankelijke omgeving. Mireille Derks, uitgever van zibb en verantwoordelijk voor de nieuwe site, geeft aan dat sponsoren om diverse redenen in Partner Informatie deelnemen: "We zien een tendens dat adverteerders juist niet vanuit hun producten, maar vanuit hun expertise ondernemers willen informeren en overtuigen van hun kennis en kunde."



Satama, het Amsterdamse bureau dat ook de twee voorgaande edities van zibb ontwikkelde, tekende voor het visual design en het Nijmeegse GX was verantwoordelijk voor de technische ontwikkeling.



___________________________________

Deel: ' Nieuwe manier van publiceren voor zibb '




Lees ook