Persbericht Amsterdam Exchanges

21 Jun 1999 Nieuwe Markt Amsterdam Exchanges creëert directe verbinding met Parijs

De Nieuwe Markt van Amsterdam Exchanges is met ingang van juni 1999 rechtstreeks verbonden met de Nouveau Marché van Parijs. Voor banken en commissionairs die zich hadden ingeschreven voor het Benelux cross membership was er al een directe verbinding tussen Brussel en Amsterdam. Hiermee zijn drie van de vijf huidige Euro.NM markten onderling verbonden. Momenteel wordt de mogelijkheid onderzocht om ook Frankfurt, Milaan en eventuele nieuwe toetreders tot het Euro.NM initiatief aan te sluiten.

Jean-Francois Théodóre, president van de Parijse beurzenorganisatie ParisBourse SBF S.A. , zegt over de verbinding tussen Parijs en Amsterdam: 'The link between Amsterdam and Paris is a new development in the construction of the Euro.NM network. We are very pleased to have this link placed. I hope it will stimulate trade on Euro.NM between Amsterdam and Paris.'

George Möller, president-directeur van Amsterdam Exchanges zegt: 'Wij zijn blij dat we onze beleggers naast het Benelux cross membership nu ook toegang tot de Nouveau Marché van Parijs kunnen bieden. De directe verbinding tussen Brussel, Parijs en Amsterdam biedt beleggers de mogelijkheid om snel en efficiënt in de verschillende Euro.NM markten. Bedrijven die genoteerd zijn op de Nieuwe Markt krijgen een exposure in heel Europa'.

De Nieuwe Markt van Amsterdam Exchanges is onderdeel van Euro.NM, het netwerk van aandelenbeurzen voor snelgroeiende, innovatieve bedrijven. Euro.NM behoort tot de snelst groeiende beurzen ter wereld en heeft sinds de oprichting in 1998 meer dan 240 bedrijven genoteerd.