Nieuwe MINI debuteert in Birmingham

(10 Februari 2000)

PERSBERICHT:

De nieuwe MINI debuteert voor de gehele wereld op de Birmingham International Motor Show in oktober 2000. De marktintroductie volgt in het voorjaar van 2001.

Een modelstudie van de nieuwe MINI werd op de IAA van Frankfurt in 1997 voor het eerst aan het grote publiek getoond. Zoals destijds bekendgemaakt, start de productie tegen het einde van het jaar 2000. In de nieuwe fabriek in Birmingham, die deel uitmaakt van een totale investering van 700 mio Britse Pond, wordt de MINI dan met de modernste productie en assemblagetechnieken van BMW Group gebouwd. De nieuwe MINI zal voldoen aan de hoge kwaliteitseisen van BMW Group. De nieuwe, onlangs opgeleverde fabriekshallen waarin plaatwerkdelen worden vervaardigd om vervolgens tot carrosserieën te worden samengebouwd vergde alleen al een investering van 114 mio Britse Pond.

Dr. Heinrich Heitmann, lid van de raad van bestuur van BMW Group en verantwoordelijk voor verkoop en marketing: 'Het doet ons veel plezier dat de MINI zijn wereldpremière in Birmingham, zijn geboorteplaats, kan beleven. Samen met talloze autoliefhebbers verheugen we ons enorm op de komst van deze auto. We bevinden ons nu in de laatste fase van de voorbereidingen op de start van de verkoop, volgend jaar. Ik kan u verzekeren dat hier gaat om een allesbehalve alledaagse automobiel.'

De productie van de huidige MINI neemt in september 2000 een einde: 41 jaar en 5,3 mio exemplaren na de introductie op 26 augustus 1959.

Zoekwoorden:

Deel: ' Nieuwe MINI debuteert in Birmingham '