Nieuwe Primera aantrekkelijk geprijsd

(30 Augustus 1999)

PERSBERICHT:

De nieuwe Nissan Primera is niet alleen een uitermate interessante auto, hij is ook nog eens zeer aantrekkelijk geprijsd. Ondanks alle modelwijzigingen is de basisprijs voor de nieuwe Primera vrijwel op hetzelfde niveau gebleven. De vierdeursversie is er vanaf 39.695 gulden. De vijfdeurs hatchback staat vanaf 41.995 gulden in de prijslijst en de Primera Estate is te koop vanaf 43.495 gulden. In de eerste week van september staat dit model bij de Nissan dealer.

De modellenreeks van de nieuwe Primera biedt klanten onmiddellijk inzicht in de uitrus-tingsmogelijkheden. Het gamma bestaat uit vier thema's met een eigen karakteristiek: Comfort, Luxury, Sport en Elegance. Deze vier namen maken direct duidelijk wat het uitrustingsniveau inhoudt. Standaard heeft iedere nieuwe Primera ABS met EBD en Nissan Brake Assist, dubbele airbag en zes speakers. Bovendien heeft iedere uitvoering met uitzondering van de basis versie standaard climate control, zij-airbags en elektrische ramen voor.

Logisch
De prijslijst van de Primera is logisch opgebouwd. Zo is het prijsverschil tussen een vierdeurs Comfort en vijfdeurs Comfort 1.000 gulden, de Estate Comfort kost nog eens 1.500 gulden meer. Dit verschil is even groot bij de Luxury-, Sport- en Elegance-uitvoeringen.
Het prijsverschil tussen de 1.6, 1.8 en 2.0 liter benzinemotoren is steeds 2.000 gulden. De 2.0 liter turbodiesel is 500 gulden goedkoper dan de evengrote benzineversie. Ook de CVT (3.900 gulden) en de CVT M6 (4.400 gulden) hebben vaste meerprijzen.

Tal van combinaties
Primera rijders kunnen bijna elke leverbare motor combineren met een van de vier boven-genoemde uitvoeringen. Aan de basis staat de beproefde 1.6 litermotor van 100 pk. Nieuw is de zuinige en schone 1.8 litermotor van 114 pk. Aan de top bivakkeert de 2.0 liter van 140 pk en dan is er nog de economische 2.0 liter turbodieselmotor van 90 pk. Daarbij kan men kiezen uit drie carrosserievarianten: sedan, hatchback en Estate. Bovendien zijn er voor alle uitvoeringen optiepakketten. Er is dus een Primera voor iedere smaak.

Zoekwoorden:

Deel: ' Nieuwe Nissan Primera '