Ingezonden persbericht

Nieuwe Palm Treo 680 smartphone maakt mobiele communicatie bereikbaar voor iedereen

Palm kondigt nieuwe Treo smartphone aan, gebaseerd op Palm OS

LONDEN, 13 oktober 2006 - Palm, Inc. (Nasdaq: PALM) kondigt vandaag de Palm® Treo® 680 smartphone aan die voorzien is van het Palm OS® besturingssysteem, dat bekend staat om zijn gebruiksgemak en klantgerichte innovaties. De Treo 680 is de vierde smartphone die dit jaar door Palm is aangekondigd en volgt vrijwel direct na de recentelijk aangekondigde Treo 750v, Palm's op de zakelijke markt georiënteerde Windows Mobile 5.0 en 3G smartphone voor Europa. De aankondiging van vandaag onderstreept de toewijding van Palm om de consument de keuze te bieden.

De Treo 680 is ideaal voor de professionele consument die een uitgebreid scala aan mogelijkheden op een toestel wil hebben, waaronder toegang tot e-mail, Internetpagina's browsen, berichten versturen en een aantal andere gebruiksvriendelijke toepassingen.(1) Bovendien heeft Palm de overtuiging dat de nieuwe Treo 680 een aantrekkelijke propositie is voor organisaties die op zoek zijn naar smartphones met uitgebreide toepassingen die snel en eenvoudig te leren en te gebruiken zijn. De volledige toepassingen, beschikbaarheid en prijsinformatie voor Europa zullen tegen het einde van het jaar bekend zijn.

Het meest recente EMEA onderzoeksrapport van Canalys toont aan dat de markt voor smart mobile devices (smartphones en draadloze handhelds) in Q1 en Q2 2006 met 26 procent toe is genomen ten opzichte van Q1 en Q2 2005. Canalys voorspelt tevens dat in het jaar 2009 de jaarlijkse verschepingen de 77 miljoen units zal overschrijden. Palm ziet veel kansen in deze groeimarkt, waarvan Radicati voorspelt dat in 2009 43 miljoen Europeanen van mobiele draadloze e-mail gebruik zullen maken. Palm is ervan overtuigd dat er nog een aanzienlijke mate van adoptie van smartphones en mobiele e-mail op de Europese markt is, waar met de Treo 680 op ingespeeld zal worden.

"De Treo 680 is de smartphone voor iedereen," zegt Ed Colligan, president en chief executive officer van Palm, Inc. "De Treo 680 heeft een fantastisch design en is perfect voor het versturen van tekstberichten en e-mails. Gebruikers kunnen gemakkelijk en snel toegang krijgen tot het Internet, hun favoriete muziek en foto's. De Treo 680 maakt het eenvoudig voor mensen om hun persoonlijke en professionele leven te managen terwijl men onderweg is."

Video en beeldmateriaal van de nieuwe smartphone is beschikbaar op: www.palm.com/europe/partnernet/pressroom (username: channelnetnl, ww: Palm) en op www.pridepr.nl.

Slimmere telefoon

De Treo 680 heeft dezelfde nieuwe vormfactor als de Treo 750v smartphone en heeft een volledig QWERTY toetsenbord en een helder 320x320 kleurenscherm voor het bekijken van webpagina's, foto's, media en meer. De Treo 680 profiteert tevens van recente Palm innovaties, zoals een unieke telefoon-gebruikersinterface die consumenten in staat stelt om telefoontjes te beantwoorden met voorgeprogrammeerde sms-berichten, nieuwe nummers aan bestaande contactinformatie toe te voegen en drieweggesprekken te voeren. De berichtenapplicatie op de Treo 680 geeft tekstberichten weer als een thread, waarmee de hele conversatie wordt weergegeven zoals bij instant messaging het geval is. De Treo 680 heeft tevens geïntegreerde e-mail en webmogelijkheden, waarmee communicatie met vrienden en collega's eenvoudiger wordt en kan tevens gebruikt worden als MP3-speler, camcorder en digitale camera.

Aanvullende toepassingen

De Palm Treo 680 heeft vele toepassingen, waaronder:

* Mondiale telefoon: GSM/GPRS/EDGE quad-band telefoon(2);
* Extra geheugen: De Treo 680 smartphone is voorzien van 64MB beschikbaar werkgeheugen, bijna drie keer meer dan de Treo 650 smart phone. Klanten kunnen het geheugen tot 2GB uitbreiden met uitbreidingskaarten voor grote muziek- of videobestanden (apart verkocht);
* Verbeterde e-mail en berichten: Exchange ActiveSync synchroniseert niet alleen maar met agenda en e-mail, maar tevens met contactpersonen; SMS and MMS mogelijkheden zijn verbeterd voor meer gebruikersmogelijkheden;
* Verbeterde webbrowser: Blazer 4.5 browst nu nog sneller als gevolg van slimme caching en heeft alternatieve instellingen voor het bekijken van webpagina's voor zowel mobiele als normale webpagina's;
* Verbeterde multimedia: Gebruikers kunnen de Treo 680 smartphone gebruiken om muziek te streamen, MP3-bestanden af te spelen en fotoalbums te beheren en te delen;
* Ingebouwde dial-up networking (DUN) mogelijkheden: Gebruikers kunnen de nieuwe smartphone gebruiken als draadloze modemverbinding via Bluetooth® draadloze technologie om verbinding te maken met een met Bluetooth uitgeruste laptop;
* Documents To Go: Gebruikers kunnen Microsoft Word® and Microsoft Excel® documenten bekijken en bewerken op de Treo 680 smart phone. Tevens kan men Adobe PDF files en Microsoft PowerPoint® presentaties bekijken;
* Bluetooth 1.2: Gebruikers kunnen draadloos verbinden met andere met Bluetooth uitgeruste apparaten. De Treo 680 heeft een verbeterde carkit en headsetsupport, waarmee het nu tevens mogelijk is om meerdere Bluetooth connecties tegelijk te gebruiken.

Meer informatie over de Treo 680 is beschikbaar op: http://euro.palm.com/nl/products/treo680

Palm heeft op 12 oktober de Treo 680 smartphone geïntroduceerd op de DigitalLife show te New York City. De geluidsopnames zijn beschikbaar via onderstaand telefoonnummer:

International: 001 706.645.9291

Conference ID: 8157780

De bijbehorende video en presentatie zijn vanaf zaterdag 14 oktober (8 a.m. Eastern Time) beschikbaar. Om deze video te zien gaat u naar de volgende pagina: http://invite.mshow.com/findshow.aspx?usertype=0&cobrand=100&shownumber=310348

Radicati wireless email forecast, September 2005

Over Palm Inc.

Palm, Inc., een voorstaand leverancier van mobiele communicatieproducten en wil iedereen in de gelegenheid stellen om in je handpalm toegang te hebben tot belangrijke informatie en deze te delen met anderen. De producten van Palm voor consumenten, mobiele professionals en organisaties zijn onderverdeeld in Palm handheld computers, Palm Treo(TM) smartphones, Palm LifeDrive(TM) mobile managers, alsmede software, diensten en accessoires.

Palm producten worden verkocht in (web)winkels, door wederverkopers en door mobiele operators over de hele wereld, alsmede in Palm (web)winkel(s) (http://www.palm.com/store)

Meer informatie over Palm, Inc. is te vinden op: http://www.palm.com/nl

# # #

(1) Alleen binnen draadloos netwerkgebied. Beschikbaarheid en dekking zijn afhankelijk van het transport en de daarbij internationaal geldende regels. E-mail, berichten en webtoegang vragen om datadiensten van een mobiele service provider tegen extra kosten.

(2) Ontworpen voor GSM/GPRS/EDGE netwerken, maar wellicht niet beschikbaar in alle landen.

Broadcast Video and Other Palm Materials

Broadcast video and other materials are available online from Palm's Multimedia Library (www.palm.com/MultimediaLibrary). Press can register at the site, which is hosted by The NewsMarket (www.TheNewsMarket.com), a web-based news and video archive, to browse and preview an extensive content library and order footage directly from their desktops. Registration and ordering on the site is free.

Palm, Palm OS, Treo and LifeDrive are among the trademarks or registered trademarks owned by or licensed to Palm, Inc. All other brand and product names are or may be trademarks of, and are used to identify products or services of, their respective owners.

MEDIA CONTACT:
Robbert Minderhoud

Pride PR voor Palm

robbert@pridepr.nl

Deel: ' Nieuwe Palm Treo 680 smartphone maakt mobiele communicatie bereikbaa.. '