Nieuwe portable van Gateway met grootse
functies voor een scherpe prijs

De Solo® 2150 met 14,1" scherm biedt
modulariteit en multimediafuncties voor slechts NLG 4049,00

Amsterdam, 21 februari 2000 - Gateway, Inc.
(NYSE: GTW) introduceert een nieuwe, veelzijdige portable computer met 14,1" scherm die mobiele gebruikers alle audio- en videomogelijkheden van de moderne desktopcomputer biedt.
De veelzijdige SOLO 2150 SE heeft alle
belangrijke kenmerken die onmisbaar zijn voor multimediatoepassingen en
-presentaties: van geavanceerde graphics en een intern modem tot een groot 14,1" scherm. In combinatie met de uitstekende prijs-prestatieverhouding en uitbreidingsopties voor de vaste schijf en ZIP, is de Solo 2150 de ideale keuze voor kleine zakelijke toepassingen.
"De markt vraagt naar een portable PC van
een fabrikant die zijn klanten kent, de technologie kent en weet hoe hij die twee bij elkaar moet brengen'', aldus Enda Cunnane, Senior Portable Product Manager voor Gateway EMEA. "De Solo 2150 beschikt over een groot, helder beeldscherm, goede multimediaprestaties, is zeer krachtig en heeft uitmuntende uitbreidingsmogelijkheden. Uitgelezen prestaties voor een klein budget.''
Gateway heeft de Solo 2150 SE ontwikkeld
voor professionals, studenten en andere gebruikers die topprestaties binnen een klein budget moeten passen. Vanaf NLG 4049,00 biedt de 2150: Modulariteit: Het modulaire ontwerp stelt de
gebruiker in staat de portable aan te passen door de componenten in de stationscompartimenten te verwisselen. Optionele modules zijn bijvoorbeeld een interne Iomega® Zip®-drive, een CD-ROM-station (snelheid 10x tot 24x) of een DVD-ROM-station (tot 4x).
Beeldscherm: het 14,1'' TFT LCD-scherm biedt
een groter weergavegebied dan een standaard 15'' desktopmonitor (weergavegebied van 13,9'').
Processorkracht: De Intel® Celeron(TM)
450MHz processor of Intel Pentium III 450MHz processor biedt meer dan voldoende kracht voor een groot aantal zakelijke of persoonlijke bedrijfstoepassingen, zoals tekstverwerkingssoftware, e-mail, Internet-browsers of spreadsheets.
Multimedia: 2X AGP 3D-graphics met 4MB SDRAM
zorgen voor snelle en heldere afbeeldingen op het LCD-scherm van de Solo 2150 SE.
De Solo 2150 SE wordt bovendien geleverd met
een intern faxmodem, een reeks functietoetsen op het toetsenbord waarmee de gebruiker direct toegang krijgt tot bijvoorbeeld e-mail en favoriete programma's, en ondersteuning voor 6- of 12-cels Li-Ion-batterijen. De Solo 2150 is de nieuwste in de reeks
Pentium III-notebooks van Gateway en volgt op de onlangs geïntroduceerde Gateway Solo 2550 & 9300 notebooks. Solo portables zijn de ideale oplossing voor gebruikers die kracht en goede prestaties zoeken in een compacte, lichtgewicht computer.
\
Over Gateway
Gateway (NYSE:GTW), een bedrijf uit de
Fortune 250 en opgericht in 1985, richt zich op het opbouwen van een langdurige relatie met zijn klanten door volledig op maat gemaakte technologie te leveren. Gateway behaalde in de V.S. in het tweede en derde kwartaal van 1999 van alle aanbieders van desktop-PC's voor consumenten de hoogste omzet. Volgens een onderzoek dat de Wall Street Journal en Harris Interactive, Inc. in augustus 1999 uitvoerde, is Gateway aangemerkt als één van de top tien bedrijven met de beste bedrijfsreputatie in Amerika. De medewerkers van Gateway, die over de hele wereld werkzaam zijn, leveren klanten dienstverlening en computers die op bestelling worden gebouwd. Deze diensten worden regelmatig in de vakpers onderscheiden. Gateway boekte in 1999 een totale omzet van US$8,65 miljard en verkocht 4,68 miljoen computersystemen. Bezoek voor meer informatie Gateways website: www.gateway.com/nl.

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens
opnemen:
Gateway is voor de lezer bereikbaar per
telefoon en via Internet
Tel: 0800 022 2039 vanuit Nederland (Gratis)
Tel: 0800 71415 vanuit België (Gratis)
URL: http://www.gateway.com/nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen
met:
Text 100 Public Relations, Dennis Doodeman