APC breidt mogelijkheid van netwerkbeheer op afstand verder uit

Nieuwe PowerStack verbetert netwerkbetrouwbaarheid

Gorinchem, 5 januari 1998 - American Power Conversion (APC) annonceert de nieuwe PowerStack 1U UPS, bedoeld om de downtime in bedrijfskritische netwerkomgevingen te verminderen en de betrouwbaarheid te verhogen. De PowerStack 1U UPS is specifiek ontworpen voor de bescherming van hubs, switches, routers en remote internetworking-apparatuur.

Marktonderzoeksbureau IDC raamt dat wereldwijd de vraag naar LAN - en remote acces apparatuur zal groeien met 22% in 1998. Deze groei is te danken aan een toenemend aantal eindgebruikers dat gekoppeld is aan LAN's en WAN's doordat steeds meer data/spraak verkeer loopt over deze bedrijfskritische netwerken.
Dagelijks zakendoen
'Communicatie tussen verschillende vestigingen, direct toegang tot Internet en spraak over IP zijn de bedrijfskritische trends in het dagelijks zakendoen,' zegt Ed Bednarcik, general manager van de Network Power Solutions divisie van APC. 'Spanningsfluctuaties in het netwerk kunnen de bedrijfsactiviteiten in gevaar brengen. De PowerStack van APC beschermt routers, switches en hubs tegen deze stroomstoringen. Daarbij zorgt geavanceerd beheer van de UPS dat netwerk downtime voorkomen wordt waardoor veel geld wordt bespaard op bijvoorbeeld servicekosten.

De PowerStack is verkrijgbaar in een 250VA en een 450VA standaard- of rackmount uitvoering. De batterijen in de UPS zijn gemakkelijk te vervangen zonder dat de stroomtoevoer wordt afgesneden. Elke PowerStack wordt geleverd met de bekroonde PowerChute plus management software van APC voor Microsoft Windows NT en Windows 95. Hierdoor kunnen ook gebruikers op afstand hun netwerk beheren.

APC

American Power Conversion is een beursgenoteerde onderneming (NASDAQ:APCC) en toonaangevend in het ontwerp, de productie en marketing van noodstroomvoorzieningen waaronder spanningsonderdrukkers, UPS’en (uninterruptable power supplies), en apparatuur die stabiele stroomvoorziening bevordert. Bovendien geeft het bedrijf speciale software uit voor computers en randapparatuur. APC behaalde in 1997 een omzet van meer dan 873 miljoen US-dollar. Het hoofdkantoor van APC is gevestigd in West Kingston, Rhode Island (VS); de producten worden wereldwijd verkocht.

Tot het assortiment van APC behoren: Surge Arrest tm spanningsonderdrukkers, ProtectNettm -data-line spanningsonderdrukkers, PowerManager tm PowerCenters, de UPS-producten Back-UPS tm, Smart-UPS tm , Symmetra tm Power Array tm , Matrix-UPS tm , PowerShield tm -UPS, Line-R tm -power-conditioners, SmartSlot tm UPS-accessoires, MasterSwitch tm -PDU’s, PowerChute tm -software, PowerNet tm -SNMP-adapters en -software, en
PowerAudit®-consulting. Alle genoemde handelsmerken worden impliciet erkend.

APC is een werkgever die gelijke behandeling van mannen, vrouwen en minderheden nastreeft.

NOOT VOOR DE REDACTIE

APC Website: www.apcc.com

Voor meer informatie, het testen van producten van APC of een elektronische versie van dit persbericht:
Loth & Werner Communications:
Michiel Gosens
telefoon: +31 (0)20 620 44 46,