3Com Benelux

Nieuwe producten voor 3Com's XRN-technologie

Maarssen / Brussel - 06 Juni, 2002 - Vandaag maakt 3Com nieuwe details bekend van de eXpandable Resilient Networking (XRN) LAN-technologie. Tegelijkertijd worden de eerste twee producten voor de XRN-technologie geïntroduceerd. Het gaat om de 3Com Switch 4060, een 24-poorts Layer 3 Gigabit Ethernet switch, die per direct op de Nederlandse markt komt, en de XRN Interconnect Kit die voor de tweede helft van dit jaar staat gepland. Met deze kit kunnen XRN-faciliteiten worden toegevoegd aan de nieuwe 3Com Switch 4060 en de bestaande 3Com SuperStack 3 Switch 4900 serie.

Ook licht 3Com vandaag zijn plannen rond 10 Gigabit Ethernet toe, waarmee op de snel toenemende vraag naar bandbreedte in LAN's een passend antwoord kan worden gegeven.

XRN LAN-technologie
Met de eXpandable Resilient Networking (XRN) technologie geeft 3Com een volledig nieuwe visie op het gefaseerd op- en uitbouwen van Local Area Networks (LAN's). De essentie daarvan is 'pay-as-you-grow'. Netwerkfaciliteiten en -poorten kunnen worden toegevoegd daar waar en wanneer die nodig zijn. Het geheel aan gedistribueerde switches wordt vervolgens beheerd als één Layer 3 switching 'fabric'. Dankzij Distributed Link Aggregation worden falende verbindingen automatisch via andere Inter-switch verbindingen en switches omgeleid. Daardoor ontstaat een goed beheerbare LAN-core die snel en zeer kosteneffectief uit te breiden is en waarin kan worden volstaan met minder redundantie dan gebruikelijk terwijl de 'uptime' van het netwerk toch optimaal gewaarborgd blijft.

XRN Interconnect Kit
De 3Com XRN Interconnect Kit is bedoeld voor gebruik in combinatie met de nieuwe 3Com Switch 4060 en de bestaande serie 3Com SuperStack 3 Switch 4900 switches. De kit bestaat uit software, modules en kabels waarmee de genoemde apparatuur van volledige XRN-functionaliteit wordt voorzien. De XRN Interconnect Kit biedt bovendien eenvoudig te gebruiken XRN beheer- en ontwerpfaciliteiten, die netwerk-managers brede keuzemogelijkheden bieden bij de op- en uitbouw van hun LAN-core.

3Com Switch 4060
De 3Com Switch 4060 is de eerste switch die specifiek is ontwikkeld voor op XRN gebaseerde LAN-cores. Het betreft een wire-speed, non blocking Layer 3 Gigabit Ethernet switch met 24 poorten; 12 1000Base-SX poorten, 6 Autosensing 10/100/1000 poorten en 6 GBIC poorten. Met een module kan de switch eventueel worden uitgebreid naar 28 Gigabit poorten. De ingebouwde ventilator en voeding zijn 'hot swappable', wat inhoudt dat ze kunnen worden verwisseld zonder de activiteiten van de switch te onderbreken. Dat geeft de zekerheid van langdurige, ononderbroken prestaties.

Al in 2003 10 Gigabit Ethernet
3Com is bezig met de ontwikkeling van een 10 Gigabit Ethernet LAN switch en een uplink-module voor bedrijfsnetwerken. De eerste 10 Gigabit Ethernet producten verwacht 3Com al in 2003 op de markt te brengen. Die zullen zich onderscheiden met dezelfde eigenschappen als de bestaande Gigabit Ethernet producten van 3Com, waaronder eenvoud in gebruik en economische prijzen. Uiteraard zal de XRN LAN-technologie ook in de 10 Gigabit Ethernet technologie van 3Com worden doorgevoerd.

3Com participeert actief in de internationale 10 Gigabit Ethernet Alliance. Het bedrijf is daardoor bij de ontwikkeling van deze technologie verzekerd van een plaats in de voorste gelederen, met de waarborg dat door 3Com ontwikkelde 10 Gigabit Ethernet producten volledig aan de internationale standaarden voldoen.

Prijzen
De 3Com Switch 4060 heeft een adviesprijs van 20518 euro, de XRN Interconnect Kit zal 11396 euro gaan kosten. Genoemde prijzen zijn excl. btw.

Digitale illustraties zijn te vinden op

Over 3Com

3Com vereenvoudigt de netwerktoegang tot informatie en services met behulp van gebruiksvriendelijke connectiviteitsoplossingen voor consumenten en bedrijven. Daarnaast levert de onderneming toegangsinfrastructuren en IP-serviceplatforms voor netwerk service providers. 3Com onderhoudt websites op www.3com.be en https://www.3com.com/corpinfo/en_US/pressbox/index.jsp.
---

3Com en SuperStack 3 zijn geregistreerde handelsmerken van de 3Com Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn mogelijk handelsmerken van de respectievelijke bedrijven die de rechten daartoe bezitten.

Perscontact:
Presscom PR and Marketing