Nieuwe releases van Embarcadero Technologies

De ontwikkeltools van Embarcadero sturen de gebruikersinterface voor Windows 8-tablets en Retina-ready OS X-applicaties vanuit een enkele codebase

Delphi® XE3 en C++Builder® XE3 versnellen de productiviteit tot vijf keer en leveren de laatste Windows- en Macstandaarden op pc’s, Macs en Surface Pro-apparaten

AMSTERDAM en BRUSSEL, België, 20120919 -- Embarcadero Technologies kondigt vandaag een reeks belangrijke nieuwe releases aan die ontwikkelaars in staat stellen om snel en vanuit een enkele codebase native applicaties te bouwen, te migreren en te onderhouden voor Windows 8 en Mac OS X Mountain Lion. De nieuwe ontwikkeltools van Embarcadero, Delphi® XE3, C++Builder® XE3 en RAD Studio XE3, helpen bedrijven om de snel groeiende heterogene clientomgeving te ondersteunen.

Nu kopers steeds vaker Win/Mac-applicaties verkiezen boven producten die uitsluitend Windows draaien, bieden de nieuwe tools van Embarcadero ook kansen voor ISV’s om aan nieuwe gebruikers te verkopen in een groeiende markt én om competitiever te zijn op de markt van de gebruiksklare Windows-software. Delphi XE3 en C++Builder XE3, beide opgenomen in RAD Studio XE3, stellen ontwikkelaars in staat native pc- en Slate/Surface Pro-tabletapplicaties te bouwen met de gebruikersinterface van Windows 8, algemeen bekend als ‘Metro’, alsook Retina-ready native OS X Mountain Lion-applicaties voor de Mac-hardwarelijn van Apple.

“De huidige gemengde Windows- en Mac-omgeving biedt ongekende mogelijkheden voor ISV’s en bedrijven”, zegt Michael Swindell, Senior Vice President Marketing en Productmanagement bij Embarcadero. “Tijdsdruk en R&D-kosten zijn de werkelijke obstakels die ons beletten de voordelen van Win/Mac te benutten. Dankzij Delphi XE3 en C++Builder XE3 kunnen ontwikkelteams een project eenmalig coderen en echte native gebruikerservaring leveren in diverse Mac- en Windows-besturingssysteemversies en vormfactoren.”

De snelste weg naar Windows 8

Met de nieuwe ‘Metropolis UI’ toolset kunnen ontwikkelaars gemakkelijk nieuwe apps maken of bestaande apps naar het model van de Windows 8-gebruikersinterface migreren met geïntegreerde ondersteuning voor aanraakschermen, Live Tiles en sensors van tablets. De tools maken een snelle migratie mogelijk van bestaande Windows-apps en -applicaties naar de nieuwe Windows 8-gebruikersinterface die in alle Windows-versies gebruikt kan worden, van XP tot Windows 8, inclusief x86 Surface Pro en Slate-tablets.

“Wij ontwikkelen desktop-, web-, en mobiele softwareoplossingen voor veel verschillende bedrijven die XP, Vista, Windows 7, Windows 8 en OS X gebruiken,” aldus Andrew Tierney, CEO bij CastleSoft Pty Ltd. “Wij hebben gemerkt dat de nieuwe RAD Studio XE3 ons een voorsprong op onze concurrenten geeft. Wij kunnen snel cross-platform applicaties in Windows 8-stijl ontwikkelen met behulp van het rijke framework.”

Meerdere platformen vanuit één enkele codebase

De nieuwe FireMonkey FM2, opgenomen in Delphi en C++Builder, stelt ontwikkelaarsteams in staat om gebruikersinterfaces visueel te ontwerpen en te ontwikkelen met krachtige 3D-graphics en animaties en ze vervolgens te compileren en uit te rollen naar diverse versies van Windows en Mac OS X. De nieuwe FM2-engine voor de gebruikersinterface levert een selectie gebruikersinterfaces met optimale pixelinstellingen voor native besturingssystemen of volledig door grafische ontwerpers of derden op maat gemaakte gebruikersinterfaces. Dankzij de engine kunnen ontwerpers snel gebruiksklare applicaties voor de Mac App store met ingebouwde Retina-ondersteuning creëren.

Visueel verbinden met alle data

Met de nieuwe Visual LiveBindings kunnen ontwikkelaars gebruikersinterfaces en grafische elementen visueel verbinden met elke databron, door verbindingen tussen de data en de gebruikersinterface tot stand te brengen. Dankzij Visual Live Bindings kunnen ze gemakkelijk gegevensgestuurde applicaties met een rijke gebruikersinterface en dynamische content ontwerpen, door de complexe codering van gegevenskoppelingen en verbindingen te elimineren. Delphi en C++Builder zijn beschikbaar met krachtige ingebouwde client/server-, n-tier- en cloud-connectiviteit naar belangrijke RDBMS’s waaronder Microsoft® SQL Server, Oracle®, IBM® DB2®, InterBase®, Sybase®, MySQL® en meer, alsook web-, REST- en cloudservices.

Delphi, C++Builder en RAD Studio

Delphi stelt ontwikkelaars in staat om snel prototypen naar high-performance native applicaties te ontwikkelen voor Windows en Mac OS X. Het levert rijke gebruikerservaringen met een krachtige gegevensverbinding. Delphi vermenigvuldigt de mogelijkheden van de ontwikkelaars en maakt de ontwikkelaars en het team tot vijfmaal productiever. Bezoek: https://www.embarcadero.com/products/delphi.

C++Builder is een snelle C/C++ ontwikkelingsoplossing die een met Delphi vergelijkbare productiviteit biedt, met op standaarden gebaseerde C/C++ codering voor zowel Windows als Mac OS X. Tijdrovende en repetitieve codes, zoals de toegang tot gebruikersinterfaces en data zijn opgenomen in visuele componenten. Zo kunnen ontwikkelaars zich concentreren op de codering van de businesswaarde in op standaarden gebaseerde C/C++,  met gebruik van bestaande ANSI/ISO C/C++  broncodes en bibliotheken. Bezoek: https://www.embarcadero.com/products/cbuilder.

RAD Studio is een volledig geïntegreerde ontwikkelingsoplossing voor Windows, Mac OS X, Mobile en Web. RAD Studio omvat Delphi, C++Builder, InterBase en de nieuwe HTML5 Builder. HTML5 Builder (zie afzonderlijk persbericht) is de enige tool die de visuele ontwikkeling van web- en end-to-end mobiele apps (iOS, Android, BlackBerry en Windows Phone) vanuit een enkele HTML5/CSS3/JavaScript codebase mogelijk maakt. Bezoek: https://www.embarcadero.com/products/rad-studio.

Beschikbaarheid
RAD Studio XE3, Delphi XE3 en C++Builder XE3 kunnen nu wereldwijd gekocht worden op https://store.embarcadero.com, rechtstreeks van Embarcadero of van zijn partners. Productdownloads zijn beschikbaar op https://www.embarcadero.com/downloads.

Over Embarcadero Technologies
Embarcadero Technologies, Inc. is een toonaangevend leverancier van tools voor applicatieontwikkelaars en databaseprofessionals. Door het gebruik van Embarcadero's bekroonde producten kunnen ze systemen op de juiste manier ontwerpen, sneller bouwen en beter inzetten - onafhankelijk van hun platform of programmeertaal. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan drie miljoen actieve gebruikers en 90 van de Fortune 100 bedrijven gebruiken de oplossingen van Embarcadero om hun productiviteit te verhogen, kosten te verlagen, change management en compliancy te vereenvoudigen en innovatie te versnellen. Embarcadero is opgericht in 1993. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco, met kantoren over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op www.embarcadero.com.

Deel: ' Nieuwe releases van Embarcadero Technologies '