Nieuwe samenwerking van partijen in de bouwbranche!

Ede, 9 februari 1999 - CTB, IMC en SAP hebben vandaag aangekondigd intensief te gaan samenwerken op het gebied van verkoop, levering en implementatie van SAP R/3 aan Nederlandse bouwbedrijven. Doel van deze samenwerking is het bundelen van kennis en ervaring om bouwbedrijven een betere gesprekspartner te bieden.

SAP heeft in Nederland al enkele grotere bouwbedrijven als klant: Slokker, HCG, Ballast Nedam. Gezien de grote vraag in dit segment naar standaard software en de specifieke vraagstukken die leven in deze branche is gezocht naar partners. De combinatie met CTB, met haar eigen oplossingen en IMC, implementatiepartner van SAP, geeft voor deze branche een totaaloplossing.

CTB, onderdeel van de SFB Groep is al 30 jaar actief in de verkoop van automatiseringsproducten en –diensten in de bouwnijverheid. Zowel de producten van CTB als die van SAP zijn gebaseerd op client/server technieken. Integratie van producten van beide partijen is, mede gezien de standaard databases waarop beide partijen draaien, gewaarborgd.

De dienstverlening van IMC strekt zich uit van business consultancy tot projectmanagement en implementatie van SAP R/3 en van het verzorgen van de technische infrastructuur tot het operationeel bejheer van SAP-systemen. Verder behoort IMC tot één van de negen Value Added Resellers (VAR) van SAP, wat betekent dat zij SAP R/3 mag verkopen. Door haar kennis en ervaring in de bouwbranche kan IMC een efficiënte implementatie van het SAP R/3 systeem verzorgen, afgestemd op de behoeften en eisen van de bouwondernemer.

Concreet betekent de samenwerking dat CTB, IMC en SAP gezamenlijk naar de markt zullen opereren, maar dat ieder daarnaast zijn zelfstandigheid behoudt. Op dit moment zijn de eerste overeenkomsten gesloten tussen deze combinatie en enkele klanten. Daarnaast heeft CTB vandaag een Strategisch Middensegment Partner-contract gesloten met SAP. Hiermee kunnen zij ook voor middelgrote bedrijven een bouwgerichte ERP oplossing bieden.

Achtergrondinformatie

Over CTB

Sinds september 1998 maakt CTB deel uit van de SFB Groep. Pijlers zijn loon- en salarisverwerking en geautomatiseerde systemen. CTB levert moderne, geïntegreerde systemen, werkend onder Windows '95 / '98 / NT en UNIX, gebaseerd op Oracle en SQL. De producten en diensten van CTB ondersteunen het totale bouwproces, van acquisitie, calculatie, planning, tot loon- en salarisverwerking en financieel projectbeheer.

Over IMC

IMC is SAP R/3 System Reseller en SAP Logopartner. Wij combineren kennis van SAP R/3 met een bedrijfskundige visie op de structurering van bedrijfsprocessen. Deze onderneming is opgericht in 1995 te Rosmalen en bestaat inmiddels uit ongeveer 100 medewerkers. Tot de belangrijkste markten behoren Retail, Handel en Distributie, Industrie, Bouw en Constructie en Service & Onderhoudsmanagement. Verder hebben we een speciale aanpak voor SAP-gebruikers in het middensegment en bieden we een zogenaamd "full service" concept aan.

Deel: ' Nieuwe samenwerking partijen in de bouwbranche '