- PERSBERICHT -

Den Bosch, 16 maart 2000

Nieuwe site van Macropolis met extra functionaliteit LetsBuyIt.com

Vanaf vandaag gaat de nieuwe site van Macropolis on-line. Met de vernieuwde homepage biedt Macropolis haar bezoekers nog meer gebruikersgemak. Door de nieuwe samenwerking met LetsBuyIt.com biedt Macropolis haar gebruikers bovendien een extra winkelfunctionaliteit door middel van co-buying, zodat het kopen via Macropolis nog voordeliger wordt.

Nieuwe homepage

Macropolis heeft vanaf vandaag door de nieuwe opzet van de site een andere uitstraling gekregen. De lay-out is nieuw en fris en heeft een menselijk en overzichtelijk karakter gekregen. Met de vernieuwde homepage wil Macropolis nog meer gebruikersgemak bieden. Dit gebeurt onder andere door al op de homepage productcategorieën bij naam te noemen. Consumenten kunnen daardoor nog sneller doorklikken naar de sites van aanbieders. Om de nieuwe homepage feestelijk in te luiden zijn er door heel Macropolis tientallen prijsvragen te vinden waarin de consument het prijssurfen kan beproeven.

Nieuwe functionaliteit

Macropolis is bovendien een samenwerkingsverband aangegaan met LetsBuyIt.com, waardoor het voor gebruikers van Macropolis nu ook mogelijk is om door middel van co-buying producten goedkoper aan te schaffen. De gebruiker van Macropolis kan zelf aangeven in welke producten zij geïnteresseerd is. Op die manier stellen bezoekers van Macropolis hun eigen productenpakket samen. Hoe meer mensen zich inschrijven, hoe lager de prijs van het product wordt. Macropolis geeft elke week aan welk product de co-buy van de week is. De co-buy van deze week is een webcam speciaal op Macropolis met fl. 84,- korting. De samenwerking van LetsBuyIt.com en Macropolis wordt ingeluid met een speciale introductie actie. Deze week krijgt iedere vijftiende volledig geregistreerde lidmaatschap member twee gratis bioscoopbonnen.

Samenwerkingen

Macropolis heeft alle nieuwe vormen van shoppen in haar site geïntegreerd. De recente samenwerkingsverbanden met o.a. Spott.nl, Everyday.com en nu LetsBuyIt.com zorgen ervoor dat Macropolis de consument optimaal kan bedienen op het gebied van kopen. Macropolis biedt naast het hierboven genoemde co-buyen onder andere de mogelijkheid om producten te veilen via Spott.nl en prijzen van producten te vergelijken. In de recentelijk gepubliceerde onderzoeksresultaten van Multiscope is Macropolis zelfs opgenomen in de top drie van meest bezochte vergelijkings-sites van Nederland.

Macropolis

Macropolis is Nederlands grootste winkelstad op het Internet met een uniek aanbod van meer dan 6000 webwinkels en meer dan 30.000 productlinks. Dankzij Macropolis vinden consumenten gemakkelijk en snel winkels op Internet. Macropolis heeft ongeveer een miljoen pageviews per maand en wordt elke dag actueel gehouden door een team van professionele medewerkers en een eigen Internetredactie. Op zoek naar de leukste koopjes en de beste aanbiedingen biedt Macropolis de oplossing. Naast een compleet overzicht van alle betrouwbare aanbieders, biedt Macropolis ook actueel winkelnieuws, Top 5 aanbiedingen, buitenkansjes en dagelijks wisselende tips. Naast Het Net, Scoot, MSN.nl en Skyradio is Macropolis nu ook te bereiken via de gratis provider Everyday.com.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (niet voor publicatie):

Macropolis BV
Inge Demoed tel: 073 - 6910520 e-mail: inge@macropolis.nl www.macropolis.nl