Provincie Groningen

Groningen, 23 maart 1999 Persbericht nr. 72

Nieuwe start rotonde Soghvlietlaan in Veendam

Vrijdag 26 maart om 16.00 uur worden de werkzaamheden aan Sorghvlietlaan in Veendam opnieuw hervat. Gedeputeerde van Verkeer en vervoer de heer Fennema en wethouder van Verkeer en vervoer, de heer Muurman zullen met de grootste asfaltfreesmachine van Nederland de aftrap geven. In 1998 is begonnen met het afbreken van het viaduct Sorghvlietlaan om dit kruispunt om te bouwen tot een rotonde. In verband met de weersomstandigheden heeft het werk een tijd stilgelegen. Eind mei zullen de werkzaamheden klaar zijn.

Het kruispunt Sorghvlietlaan is om verkeersveiligheidsredenen aangepakt. Er vonden relatief veel ongevallen plaats, vooral ongevallen waar fietsers en bromfietsers bij betrokken waren. Door deze aanpassing en veranderingen aan andere kruisingen op de Veendammerweg komt de N963 er meer uit te zien als een stedelijke laan, waarbij het verschil tussen de huidige provinciale weg en de Julianalaan minder wordt. Zo verwacht de provincie het aantal ongevallen op deze route terug te dringen.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Machteld Schierbeek, afdeling Bestuurscontacten Provincie Groningen, tel.: 050 - 3164982.

Deel: ' Nieuwe start rotonde Soghvlietlaan in Veendam '